Köpte för några veckor sen en dvärgkulfisk, men råkade ta en sväng in på ica efter zooaffären och den blev troligtvis lite för kall i bilen för när jag kom hem så låg den på botten i båsen och rörde inte en fena, men jag stoppade i den i karet och efter en stund kvickade den till.
Jag har karet i köket precis brevid diskbänken, så igår när jag höll på att röjja undan lite blev jag smått orolig. Jag hade en burk makrill i tomatsås som stått med vatten i för att sköljas ur innan den slängs i återvinningen *duktig* men när jag spolar ur den med rykande varmt vatten får jag se att jag spolar ut min lilla kulfisk.
Får plockat upp fisken ur slasken och slängt in den i karet men hamnar direkt flytandes och rör inte en fena på en bra stund, så jag tar upp den och ska precis göra "begravningsceremonin", då gör den några sprattlanden i min hand. dödsryknigar tänker jag men slänger ändå tillbaks den i karet, kollar på den en bra stund och den flyter bara runt med strömmen, sen helt plötsligt ser jag ett andetag och den börjar andas smått ansträngt.
Hur länge den legat i det äckliga makrillvattnet vet jag inte men jag såg den inte i karet när jag matade på morgonen.
idag simmar han runt precis lika flummig och nyfiken som vanligt!
Enveten liten rackare =)
*edit* jag kan inte stava