dvärgisar!

#1 - 26 december 2002 19:00
vilke dvärgisar kan man ha i ett akvarium som r 83 cm långt å 32 cm djupt å rymmer 150 l. säj mej vilka ja skulle kunna tänka mej å ha i de om ja har vattnet så neutralt som d bara går, kommer å ha väldit mkt rötter i d. å i d hade ja tänkt mej som sällskap till dessa bottenlevande corydoras, sen kanske kampfisk (betta splendens) å som stimmis mitten hade a tänkt ej briljant tetra. ös på me förslag!

???
#2 - 26 december 2002 21:27
Hejsan!

Då du kommer ha mycket rötter i, kan vattnet bli surt. Varför inte prova fjärilsciklid eller Pandaciklid(njisseni) som gillar surt vatten?.
Det är väldigt trevliga och färgglada fiskar.

M v h Camilla
#3 - 27 december 2002 10:07
Hej!
Jag skulle nog hoppa över kampfiskar, deras fenor kan ligga risit till om du vill ha dvärgciklider i samma kar!
/Lukas
#4 - 1 januari 2003 18:23
ok. men för mej r panda saken för färg lös, men ja kan kanske ändra den till grön bågciklid eller? kom nu inte å säjj att den oxå r färglös! ja har haft sånna. väldit trevliga typer. nån gurami som inte har särskilt långa fenor å inte blir skygg av ciklider kanske?

???
#5 - 1 januari 2003 18:23
ok. men för mej r panda saken för färg lös, men ja kan kanske ändra den till grön bågciklid eller? kom nu inte å säjj att den oxå r färglös! ja har haft sånna. väldit trevliga typer. nån gurami som inte har särskilt långa fenor å inte blir skygg av ciklider kanske?

???
#6 - 6 januari 2003 17:15
Jag startade ett med typ samma förutsättningar 160l,
slänger du i Apistogramma Nijsenii med PH 7 eller över så får du plocka upp dom dan efter, det fick jag, känsliga!!
Se till att få vattnet att "funka" innan med lite "kanonmatsfisk" och dra ner PH till 6,5 åtminstonne om du vill att dom skall trivas. Ville bara bespara dej dina veckopengar, dom är lite dyra, men väldigt fina.

Bae
#7 - 6 januari 2003 17:15
Jag startade ett med typ samma förutsättningar 160l,
slänger du i Apistogramma Nijsenii med PH 7 eller över så får du plocka upp dom dan efter, det fick jag, känsliga!!
Se till att få vattnet att "funka" innan med lite "kanonmatsfisk" och dra ner PH till 6,5 åtminstonne om du vill att dom skall trivas. Ville bara bespara dej dina veckopengar, dom är lite dyra, men väldigt fina.

Bae

Annons