Någon som vet vilka dvärgciklider som kommer från samma biotoper som kardinaltetran? Jag vet jag är biotopsfreak :D
Jag är helst intresserad av små arter som inte är alltför känsliga.
Guy Palm skrev:http://artedi.nrm.se/nrmfish/find.php?Category=fieldNumber&Precision=%3D&FormData=THO-R%D6D20+&Ordering=default&Extent=All&MaxRecs=10000&Verbosity=Full&Map=Map&Submit=Submit
Om du kollar på Nordiska Riksmuseet´s hemsida så kan du få fram vilka arter som fångats på samma plats
kaj.p skrev:100 liter, fin sand, en rot några småkrukor samt javamossa. Enbart svampfilter då de inte vill ha flöde och medboende är ett gäng på ca 20 Corydoras sp. Redstripe.
kaj.p skrev:Har haft A iniridae också. Fick även lek på dessa men ynglena försvann alltid efter ett tag. Körde dessa i betydligt surare vatten men hjälp av alkottar Men också en vacker fisk.
kaj.p skrev:Jag ha alltid gillat apsitos o tycker de är underskattade. Håller man dom bara rätt så är de kanonfina. :D
Här en annan från samma biotrop. Fortfarande rätt dyr men har börjat komma ner i pris. A Elizabethae
batski skrev:Riktigt vackra fenor :p
Var de känsliga tycker du? Varför tror du att ynglen dog? Vilka andra fiskar fanns det i akvariet och hur stort var det?
Mitt är på 250 liter och där bor en del tetror, corydoras och parotocinclus. Vattnet är ganska mjukt (KH 3-4) och pH ligger runt 6.7-6.8.
Hade alkottarna i filtret? Jag har läst att även mandelblad sänker pH.