DVÄRGCIKLIDER!!behöver tips på sort..

#1 - 4 december 2004 09:45
Hej
är det någon som har nåt tips på någon fin dvärgciklid.? jag hade tänkt att köpa ett par med en fin sort (kommer inte ihåg vad den heter) men när jag stog o snackade med en av dom som jobbar där så kom han andra och hällde up just de två i en påse och då var det nån som skulle köpa dom:(så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ha för sort..karet är på 112l.Vill gärna få in ett gäng med kardinaltetror, och några Colombia tetror.och en liten ancistrus..jag kommer att inreda det med mycket växter nån liten rot och nån liten kruka av nått slag.
Vad tror ni om det?
(P.S vill inte ha palletciklider, vill ha fiskar från sydamerika endast..)

Mycket tacksam för svar!!

M vh ToM
#2 - 4 december 2004 10:45
Kurvcikliden är en jag kan rekommendera,den gör inte mycket väsen av sig färgmässigt i butiken, men oj vilken vacker ciklid den är när den väl är i karet hemma med växter,rötter osv.
Jag skulle dock inte ha mer än ett par i ett 112L för dom kan vara lite "stygga" mot de sina vid lek, trivs dom leker dom ganska ofta.

MVH.
Tommy.
#3 - 4 december 2004 11:15
Sök på "apistogramma" inne på fiskavdelningen här på zoopet, så får du upp massa fina sorter!
#4 - 4 december 2004 11:52
tycker att det skulle passa med ett par apistogramma viejita till kardinaler och colombitetror ;)

/Glenn
#5 - 4 december 2004 19:50
tror Ap.borellii är en av de minsta om du vill ha små...
fått yngel av mina nyss och honan är 2-3 cm.
Vårdar fö väldigt bra fast det är första kullen... är jävligt nöjd
#6 - 8 december 2004 19:36
ap.borellii är grymt fina!!

Annons