Jag skulle behöva en ny pH-probe till min pH-controller men kan inte hitta någon som säljer dessa.
Utrustningen jag har är "Dupla pH-set Delta", är det någon som vet var man kan få tag i reservdelar till detta?
Standard?
Jag har inte något art.nr. eller liknande att gå efter, det enda jag vet är att den heter "Dupla pH-probe''. Hur vet man att man får med rätt kabelanslutningar osv.?
[QUOTE=psandstr]Standard?
Jag har inte något art.nr. eller liknande att gå efter, det enda jag vet är att den heter "Dupla pH-probe''. Hur vet man att man får med rätt kabelanslutningar osv.?
[/QUOTE]
Det brukar vara BNC-kontakt på dom...
Vilken slags anslutning har du på pH-kontrollern då?
batski: En pH-controller är en utrustning för att styra pH-värde med hjälp av CO2, Proben talar om akvariets aktuella pH-värde som visas på en display, på displayen/styrenheten ställer man in önskat pH-värde och styrenheten öppnar resp. stänger en magnetventil som sitter på CO2-slangen.
[QUOTE=psandstr]Tack för hjälpen, nu är den beställd!
batski: En pH-controller är en utrustning för att styra pH-värde med hjälp av CO2, Proben talar om akvariets aktuella pH-värde som visas på en display, på displayen/styrenheten ställer man in önskat pH-värde och styrenheten öppnar resp. stänger en magnetventil som sitter på CO2-slangen.
MVH/ Per[/QUOTE]
Låter effektivt (och high-tech :))! Vad snackar vi om för priser?
Är man lite händig och kan ratta en lödpenna går det bra att bygga ihop en fullt fungerande kontroller med några komponenter på ett experimentkort. Typ: http://www.thekrib.com/Plants/CO2/hurley-schemat.gif
Anpassa drivsteget till 220V magnetventil, löd ihop, kalibrera och kör.