Drömmarnas tråd

#1 - 6 januari 2009 16:50
Tänkte starta en tråd om drömmar. Tanken är att vi ska skriva våra mest konstiga/äckliga/hemska/roliga drömmar och sedan försöka tyda dem här :)

Jag börjar:

I torsdags hade jag en fruktansvärd dröm som innehåller en del känsliga inslag.

Allt börjar på en tågperrong. Jag skulle tydligen vänta på mina kusiner som precis anlänt från Stockholm. Medans jag väntar känner jag att jag behöver något sött i mig och går därför bort till en kiosk som av någon anledning säljer polkagrisar som är 2 meter långa. Plötsligt börjar jag sväva och flyger rakt in i en taxi. Jag ber av någon anledning att köra mig hem till Stenshuvudsgatan 21 i Limhamn. Taxiföraren börjar genast köra men jag märker att han kör fel. Jag säger till honom: "Det här är fel väg!" Taxichaffören: "Du sa väl för i helvete ridspögatan!?" Jag: "Nej det gjorde jag verkligen inte!". Taxichaffören slänger sig över mig och börjar rycka i mina kläder. Sluta!,skrek jag men den här store mannen slutar inte! Han har nu lyckats få av mig byxorna och försöker formligen våldta mig,(jag är en kille). Jag märker att jag inte kan andas och allt blir svart. Jag vaknar svettig som en gris och känner mig öm i hela kroppen.

Vad i helskotta betyder detta?
#2 - 6 januari 2009 18:17
Att det kanske är dags att komma ut ur garderoben? :d

"2-meter långa polkagrisar och ridspön.." :p
Bilagor:
#3 - 6 januari 2009 18:33
Det betyder säkerligen ingenting annat än att du var väldigt trött och hade samlat på dig massor med ny information under dagen. Ex. tittat på film, lyssnat på musik, läst en bok eller kanske bara upplevt någonting jobbigt.

Man drömmer varje natt även om man inte kommer ihåg det.

Hjärnan/sinnet har ju en hel bok(ditt liv/minne) att pussla ihop saker ifrån när den väl satt igång att drömma..

Om man upplevt någonting hemskt som liten som man själv kanske inte kommer ihåg men ditt 'omedvetna' kommer ihåg kan det trigga en hel del konstiga scenarion när du sover.

/Markus
#4 - 6 januari 2009 20:33
Gaffel skrev:
Att det kanske är dags att komma ut ur garderoben? :d

"2-meter långa polkagrisar och ridspön.." :p

Haha!
Kanske är det så [:(!]
#5 - 6 januari 2009 21:39
XenOn skrev:
Jag vaknar svettig som en gris och känner mig öm i hela kroppen.Vad i helskotta betyder detta?

En sak som jag har märkt är att jag sover sämre om det blir dålig luft i sovrummet. Då kan jag drömma sådär superläskiga, spaceade eller allmänt sjuka drömmar. Har du stängt sovrumsfönstret nu när det har blivit så kallt ute och kanske hade dörren stängd också?

Ibland kan jag drömma om något som jag har sett på tv eller läst också, men då vet man ju oftast var det kom ifrån.

En skitläbbig jag hade för ett gäng år sen.

Sitter i bilen och min mamma kör. Hon svänger av vägen och ut på ett gräs/vatten område.
"Vad gör du"? frågar jag i drömmen.
"Det är ingen fara, jag vet hur jag ska köra", säger hon.
Sen kör hon fel och bilen sjunker. I bilen finns mina 2 döttrar (hade inte sonen då) och min boxer.

Vem ska jag rädda först!!??? :eek:

Jag sliter tag i hunden och slänger ut honom och sen tar jag loss min äldsta dotter, då ca 12 år, och släpper upp henne uppåt, sen tar jag min yngsta på 8 år och simmar mot ytan.. Shit.. Jag var helt förstörd när jag vaknade..
Snacka om att jag kände med folk som var med på Estonia och Tsunamin i Thailand efter det. Vem räddar man först? Vilken jäkla ångest!!! [xx(]
#6 - 6 januari 2009 22:04
Katharina skrev:
En sak som jag har märkt är att jag sover sämre om det blir dålig luft i sovrummet. Då kan jag drömma sådär superläskiga, spaceade eller allmänt sjuka drömmar. Har du stängt sovrumsfönstret nu när det har blivit så kallt ute och kanske hade dörren stängd också?

Ja, jag hade allt stängt på grund av kylan. Kan vara därför :(.

Hemsk dröm du haft! Skönt när man sedan vaknar och fattar att det inte var på riktigt.
#7 - 7 januari 2009 00:21
Brukar drömma både det ena och det andra, men en dröm jag hade häromnatten var konstig. Minns inte så mycket, men tror att jag höll på att städa i badrummet, och när jag skulle tvätta av badrumsspegeln, så ser jag plötsligt i spegeln att liemannen står bakom mig, och han hugger mig i ryggen med lien [xx(]
#8 - 7 januari 2009 08:58
Jag drömde en jätteläskig dröm när jag var liten. Jag sov fortfarande i spjälsäng då. Men jag drömde att det var monster under sängen, det var så läskigt att jag vaknade. Då måste jag ju självklart kolla så att det inte var några monster under sängen. När jag böjer mig ned för att kolla så ser jag att det är monster under sängen. Samma monster som var i min dröm. Det var läskigt.

Drömde en konstig dröm för några dar sedan oxå.

Jag var i stallet och skulle rida. Jag fick en häst som aldrig har funnits på ridskolan, dessutom var det en ponny (jag rider storhäst). Pappa och farmor är med och jag står och borstar på den där hästen. Helt plötsligt så börjar jag att laga mat, mitt i stallgången. Stek med potatis gratäng. Helt plötsligt så har den där kvarten gått som man har på sig att göra iordninghästen och jag har inte änns sadlat. Det är ett ridhus där klubbis (klubblokalen) ligger. Åsa (min ridlärare) har byggt upp typ 20 hinder som är två meter höga. Sen blir det en annan dröm men fortfarande så är jag i stallet. Det ska vara luciatåg. Elin, Fanny och Sofia är där och ska rida även fast dom inte rider. Vi ska byta om i omklädningsrummet som är i stora ridhuset. Det är en väldigt konstig ingång. Ett litet hål i väggen som man ska krypa in i och sedan rullas man på ett rullband (som i kassorna i affären) in i rummet. Samma sak när man ska ut. Alla vi kommer iallafall försent och dom står redan i ridhuset med alla hästarna. Mina kompisar tar varsinn häst och kvar till mig så är det bara lilla Rainbow (118 cm i mankhöjd). Vi rider runt där och det är inte alls nått luciatåg, vi har inte änns luciakläder på oss. :D
#9 - 7 januari 2009 12:30
Micke_A skrev:
Brukar drömma både det ena och det andra, men en dröm jag hade häromnatten var konstig. Minns inte så mycket, men tror att jag höll på att städa i badrummet, och när jag skulle tvätta av badrumsspegeln, så ser jag plötsligt i spegeln att liemannen står bakom mig, och han hugger mig i ryggen med lien [xx(]

Hehe...läskigt
#10 - 7 januari 2009 12:32
Naugthy skrev:
Jag drömde en jätteläskig dröm när jag var liten. Jag sov fortfarande i spjälsäng då. Men jag drömde att det var monster under sängen, det var så läskigt att jag vaknade. Då måste jag ju självklart kolla så att det inte var några monster under sängen. När jag böjer mig ned för att kolla så ser jag att det är monster under sängen. Samma monster som var i min dröm. Det var läskigt.

Drömde en konstig dröm för några dar sedan oxå.

Jag var i stallet och skulle rida. Jag fick en häst som aldrig har funnits på ridskolan, dessutom var det en ponny (jag rider storhäst). Pappa och farmor är med och jag står och borstar på den där hästen. Helt plötsligt så börjar jag att laga mat, mitt i stallgången. Stek med potatis gratäng. Helt plötsligt så har den där kvarten gått som man har på sig att göra iordninghästen och jag har inte änns sadlat. Det är ett ridhus där klubbis (klubblokalen) ligger. Åsa (min ridlärare) har byggt upp typ 20 hinder som är två meter höga. Sen blir det en annan dröm men fortfarande så är jag i stallet. Det ska vara luciatåg. Elin, Fanny och Sofia är där och ska rida även fast dom inte rider. Vi ska byta om i omklädningsrummet som är i stora ridhuset. Det är en väldigt konstig ingång. Ett litet hål i väggen som man ska krypa in i och sedan rullas man på ett rullband (som i kassorna i affären) in i rummet. Samma sak när man ska ut. Alla vi kommer iallafall försent och dom står redan i ridhuset med alla hästarna. Mina kompisar tar varsinn häst och kvar till mig så är det bara lilla Rainbow (118 cm i mankhöjd). Vi rider runt där och det är inte alls nått luciatåg, vi har inte änns luciakläder på oss. :D

Hehe ja drömmar är jobbiga ibland då dem är så osammanhängande likt din och min :(
#11 - 13 januari 2009 15:06
Jag drömde nyligen en dröm som är väldigt relaterad till boken "Om jag kunde drömma" (Twilight) av Stephanie Meyer.

Jag vet inte riktigt när det börjar, men plötsligt är jag och mamma i ett vitt litet hus i Namibia. Himlen är alltid grå och marken brun. Jag är helt och hållet förälskad i Edward och han i mig (hahah xD). Och den dumma vampyren ska helt plötsligt bita mig men jag är jätterädd att det ska göra ont, så jag hoppar på ett plan till Sidney och mamma blir helt desperat. Edward kommer smygande och försöker bita mig igen, och jag blir jätterädd men vill plötsligt bli vampyr eftersom jag får en plötslig känsla av att jag är väldigt sugen på lite blod. Han biter mig och jag ligger där och skakar, helt plötsligt är vi i Forks (istället för Sidney) och Charlie är jätteförbannad på mig för att jag är vampyr. Jag försöker bita honom men han slår till mig i ansiktet och bryter handen. SLUT!

Väldigt osammanhängande och Twilight-relaterad ;)

Annons