XenOn skrev:Ska ta efter en sak som Tummen sa för några veckor sedan till mig. Ska se om jag kommer ihåg det mesta. :)
Det kan variera från 2 månader till 4 månader. I fångenskap ligger väl genomsnittet på 3 månader för hanar och honor tidigare än så.
Allt beror egentligen på behovet att föröka sig. I vilt tillstånd där det finns mycket större konkurrens blir guppys och de flesta fiskar könsmogna tidigare. Detta är för att öka chansen att behålla sin kvot.
Tror jag fick några rätt iallafall :)
Ibanez skrev:tänk att denna lilla, vanliga och nästan töntförklarad, av vanligt dödliga, fisk kan vara så fantastiskt intressant och roande.. underbar tråd!! :D
Guppie skrev:Om du menar guppies så är dom riktigt roliga och sitta och titta på i akvariet när dom leker!:)
Ni ska se min mamma när hon kommer till mitt rum och tittar på fiskarna, hon fnittrar helt förtjust!:p[:o]
Ibanez skrev:testar om de vill föröka sig i min 25Litare men funderar på att skicka över dem te 54 literen så kanske de blir produktivare och ha ynglen i 25an ist.. går de ihop med fjärilsciklider tro???
Guppie skrev:Tro inte för mkt på vad jag säger (;):p) men vad jag har läst på flera trådar så verkar inte guppiesar alls gå ihop med fjärilsciklider, men det är vad jag har läst. Vad jag vet är en annan sak, nu fick du ju ett litet svar iallafall:):p
Ibanez skrev:det e inte sant.. haha.. trodde det skulle vara omöjligt att få yngel i en 25l burk men ser att en av honorna visar alla tendenser till graviditet :D skall lägga den i en yngelburk snart.. någon algätare som inte rör yngel och som passar 25L??
Koi-fantast skrev:Otocinclus kanske skulle kunna funka.
Nina82 skrev:Ett stim Otocinclus blir nog lite för mycket i ett 25L, tyvärr. Men jag funderar på två äppelsnäckor i mitt 45L. Det funkar nog hos dig oxå :)
Ibanez skrev:lite offer får det vara :) men du tror inte det blir tvärt om då?? guppy käka räka..
Nina82 skrev:Nejdå :D. Ser att du har MASSOR med plats kvar till fler akvarier ;). Hur mycket golvyta som helst ju, och en stor bokhylla bredvid datorn :D. Har du inga fler rum? Sovrum, kök eller toa? Är säker på att du kan knö in ett 54L någon stans :)
Nina82 skrev:Nej.. saltkar kan du ju inte fylla med Guppy :D.
Ja, just det. Balkongen glömde jag :D