1: Ett litet stim neontetror, några platys (inte säker på antal), en knivungfödare (hade ett par, men den ena strök med i massdöden), En segelfenspleco, en väderål, fyra kilfläckspansarmalar, två praktbotior. tror det var allt..
2: I en affär köpte jag 5 albino buenos aires tetror, som jag lämnade tillbaks, för dom skrämde livet ur plecon. stimmet med neontetror, och två praktbotior varav en dog. köpte sen en till. mer om dom har jag frågat i en annan tråd. "ångest över praktbotior"
I en annan affär köpte jag sedan 3 kilfläckspansarmalar (min hade varit ensam alltför länge) och en till väderål som dog. Mitt senaste köp är ett par Dvärgguramis, som jag har i ett annat akvarium. Dom mår bra hittills.
3: Plecon är nog närmare 15 cm. Tror inte den kan bli större i mitt akvarium, men jag ska utöka till omkring 300 liter. Om han sen skulle växa ur det akvariet så har jag nog inget annat val än att sälja honom. Det vill nog inte mamma gå med på, men jag vet inte heller om hennes plånbok går med på att utöka till ännu större.
4: Jag matar med vanliga flingor, då och då får dom lite cyklops, artemia eller röda mygglarver. Jag är rätt sparsam med matningen. Men det kan hända att jag har matat lite mer nu när jag har fler fiskar..
5: Tekniska saker är inte min starka sida.. Vår gamla pump började ge upp, så jag frågade i djuraffären om en pump som passar till ett 112 liters.
6: Det är ju ganska nytt, men jag har sköljt ur det två gånger. Då var det ganska guckigt. Senaste gången var för bara ett par dar sen.
Jag har en bekant som har köpt fisk på samma ställe, hennes dog också. Men hon hade usla vattenvärden. Jag håller inte koll på mina värden, men jag byter ett par hinkar nån gång i veckan. Men det där om att belastningen på vattet ökade osv. Det låter ganska rimligt. Vad ska jag göra då? Jag ska som sagt utöka till större så fort jag kan, och då ska jag inte köpa fler fiskar.
-Helena S.