[quote=Jimk]Anledning till att jag vill stänga ibland beror på att jag lider av tinitus. Vissa dagar bättre, vissa sämre. Cykelpumpar o batteripumpar är alltså inga alternativ.
För att glömma "pipet" i öronen brukar jag se på tv nån timma med låg volym och då surrar akvariet förmycket. Inge kul med tinitus[:(!]
Håller på och bygger in alla pumpar i tvättstugan men det tar sin tid och jag är inte överens med mig själv hur det ska gå till annu.
Akvariet ger mig förövrigt massor vill inte på nåt sett vara utan.[/quote]
Jimk, detta svar hör inte riktigt hemma i det här forumet, men det låter som att du nyss har fått din tinnitus och jag undrar om du vet att det finns hjälp att få? Och att du inte måste skydda dina öron extremt mycket för öronen mår tvärtom bra av att utsättas för normala ljud så länge de inte är hörselskadande. Det finns små apparater som mäter decibel om du vill ta reda på hur mycket saker och ting låter. Att se på tv med normal volym och att använda en cykelpump borde inte vara skadligt för dig. Och om det nu är så att du nyss har drabbats så kan det kanske vara en tröst att veta att de allra flesta brukar besväras allt mindre av sin tinnitus allt eftersom tiden går.