Doppvärmefara?!

#1 - 27 november 2003 10:10
igår sprack doppvärmaren i akvarievattnet. finns det giftiga ämnen i den som kan skada fiskarna?
varför fick jag ingen stöt av den?
#2 - 27 november 2003 10:20
Jag var med om samma sak för ungefär 2 veckor sen. I mitt fall rann det ut nån slags salt/sand i akvariet. SÅ det blev till att dra ur fiskarna och växterna och rengöra hela skiten.
Jag vet inte riktgit om det var giftigt, men det stank rätt jobbigt och var värt svårt att ta bort, så jag rengjorde allt.
#3 - 27 november 2003 10:48
Ursprungligen skickat av izac

Jag var med om samma sak för ungefär 2 veckor sen. I mitt fall rann det ut nån slags salt/sand i akvariet. SÅ det blev till att dra ur fiskarna och växterna och rengöra hela skiten.

Jag vet inte riktgit om det var giftigt, men det stank rätt jobbigt och var värt svårt att ta bort, så jag rengjorde allt.

jag vet inte om det hann göra det, jag höll i den när den sprack och drog bort den innan det rann ut nåt. kände ingen lukt och fiskarna verkar inte ha tagit skada...
#4 - 27 november 2003 11:20
Varför pillar man med doppvärmaren utan att dra ur kontakten? Är det för att man tycker det är roligt att leka med döden eller är det något annat?
#5 - 27 november 2003 14:58
Lathet, våghalshet, okunnighet, effektivetet och gud vet vad bilbo. :P

Annons