Hej!
Finns det doppvärmare för mindre utomhusdammar. Jag skulle vilja få tag i en som kan börja värma vid 10 - 15 gr. Vanliga akvarievärmare kan man ju sätta som lägst runt 20 gr.
Det beror väl på vad för sorts fisk man vill ha i dammen. Jag skulle vilja sätta ut lite av mina vildguppy och blir det för kallt stryker de med hur härdiga de än är.
Så; Finns det doppvärmare för mindre utomhusdammar. Jag skulle vilja få tag i en som kan börja värma vid 10 - 15 gr. Vanliga akvarievärmare kan man ju sätta som lägst runt 20 gr.
[CENTER][LEFT]
Jag trodde du skulle ha dammfiskar ..Stor guldfisk-koi m.m vet faktiskt inte om det finns doppvärmare under 20 grader vilken årstid hade du tänkt ha dem ute?
Det lär kosta en del att värma upp en damm på vintern nog bättre att ta in fiskarna om dom inte tål så låga temperaturer, men om du vill värma upp en damm kan kanske vanlig pool-utrustning fixa det skulle tippa på att man kan ställa den som man vill
Jag tar in mina hädanefter på vintern i ett stor kar i gäststugan jag har haft pump i dem andra åren men det är lättare att ta in dem faktiskt,men det går att ha dem ute hela året
jäger har en blå grej man lyfter upp så kan man justera om den till exempel.
vissa doppvärmare kan man knäcka spärren på justerratten så går den helt plötsligt att justera mycke högre och lägre.
har en doppvärmare som styrs av elektronik och i den finns en liten potentiometer man kan ändra.