Nja, svårt att säga eftersom jag aldrig behövt det. Men det skulle säkert kännas väldigt konstigt.
Då man ibland i livet inte har direkt några val, och i mitt fall så vart det så, ville jag fortsätta att leva ett aktivt och "friskt" liv så var transplantation det enda allternativet. Det andra var att fortsätta med dialysen och hade jag gjort det så hade jag inte setat här idag. Jag klarar dialys under en begränsad tid, men som permanent livsuppehållande allternativ så funkar det inte för mig.
Så, det var bara att acceptera, transplantation var det enda som gällde och det är det enda som gäller även nu.
Det gäller alltså att kunna gilla läget så att säga, acceptera det som händer i livet och man inte kan påverka det speciellt mycket.
Allas önskan är ju att man ska få leva frisk och kry hela livet, utan nån större medicinsk inblandning än en och annan antibiotika-kur emellanåt för att pigga upp livsandarna.
Detta är även min önskan, att få leva så frisk och kry som möjligt, fast i mitt fall så blir det lite fler medikamenter som håller igång det hela.
Att förneka en annan medmänniska denna möjlighet, då man själv inte länge vandrar omkring på denna jord, är enligt mig väldans trångsynt.
Men jag vet också att livet kan förändras otroligt fort, och därav ens egna förutsättningar till ett fortsatt friskt liv.
Skulle detta hända, så är det nog stora möjligheter att även nuvarande trångsynta personer kan komma att ändra uppfattning om saker och tings verkliga värde.