Dölja pumpen hur?

#1 - 23 juni 2005 21:24
Finns det något bra sätt att dölja pumpen på? Det är en Fluval 2+, men jag tycker att den ser så tråkig och stor ut i mitt 105L.
#2 - 23 juni 2005 22:20
Det ena sättet är att köpa ett en BTN hörn och sätta in, det andra sättet skulle vara att bygga en frigolithörn med ut karvade stenar och urtag för filtret. Eller sätter du en stor svärdplanta eller en rot framför filtret. Det finns många alternativ.
#3 - 23 juni 2005 23:12
har 2st sugproppar för termometer på sidorutan.
i den ena sitter det vattenspikblad och i den andra vattenpest och döljer sladden till min pump rätt ok och är lätt att beskära när det behövs.

har en anubias på en delad blomkruka framför själva pumphuvudet.
#4 - 26 juni 2005 06:41
Jag hade lite korkbakgrund från ett terrarium som jag skar ett hål i, fäste en slang på utblåset och korken på slangen. Kompletterade med lite växter. Blev väldigt bra för att skymma pumpen i mitt 25 liters.

// Christian
#5 - 29 juni 2005 15:04
det är bara att plantera en större växt framför så syns den knappt...
#6 - 7 juli 2005 11:27
[QUOTE=sunkan aspidoras]det är bara att plantera en större växt framför så syns den knappt...[/QUOTE]

om du inte har en mörk bakgrund så kan du ju skaffa en, då syns inte pumpen så mkt.
#7 - 7 juli 2005 12:09
[QUOTE=Gucci][QUOTE=sunkan aspidoras]det är bara att plantera en större växt framför så syns den knappt...[/QUOTE]

om du inte har en mörk bakgrund så kan du ju skaffa en, då syns inte pumpen så mkt.[/QUOTE]

Svart sopsäck som bakgrund :eek: vikt runt hörnet som pumpen sitter i. Rosanervis planterade framför. Pumpen syns knappt. Fiskarna gillar "grottan" som bildas under pumpen. Vill jag veta vad som pågår där lyfter jag bara lite på plasten...

/Björn G.
#8 - 7 juli 2005 14:13
Jag har svart bakgrund av folie bakom akvariet och innefilter i svart nylonstrumpa. Syns nästan inte...

Hejhopp. Ralf

Annons