Dölja fulfilter ?

#1 - 17 februari 2004 21:18
Som fulöl? I en strumpa eller?;)
Jag har tänkt förbättra min filterpump genom att den skulle få ett lite större filter. Då får det ju inte plats i behållaren. Den illande blå filtersvampen är inte snygg.[:-124]
Kan man dölja den på något smart sätt utan att behöva stapla upp rötter och stenar? Jag funderade på en tegelpanna i hörnet. Fult, men inte lika fult. Dessutom blir det väl en viss risk för att firrarna trasslar in sig där. Kan man linda in den i ngt grönt akryltyg eller nåt? Är det någon som löst detta på både smart och snyggt vis?

Gunilla
#2 - 17 februari 2004 21:20
powerhead 802 finns inget och gära fall du har den den blir typ grön efter 1 år så vänta :P
#3 - 17 februari 2004 21:31
du har ingen möjlighet att bygga en liten filterkammare till den?

Jag byggde till mitt gamla akvarie:
Satte två glasskivor som stack rätt ut i akvariet: _| <-- alltså så det lämnade ett "hål" i mitten. Där silikonade jag fast myggnät.
Sedan klädde jag glasskivorna med Juwelbakgrund och när det satt sig lite alger på myggnätet så såg det kanon ut.

Wow.. imponerad av min förklaring + mitt lilla försök till ritning [:D]
#4 - 17 februari 2004 21:50
Jeza: Tack, nu har jag i alla fall lite mer idéer. Använde du vanligt sånt där tunnt vitt myggnät som man har i fönster?

Gunilla
#5 - 18 februari 2004 07:49
Kan man kladda in filtret med silikon och rulla det i torv som de gör med proppen i back to nature bakgrunden?

http://www.zoopet.com/akvarium/artikel_visa.asp?NR=469

Gunilla
#6 - 18 februari 2004 08:21
För att dölja mitt innerfilter, så köpte jag en bit kork i zoobutiken som jag silikonade fast en stor sten på för att hålla korken nere. Sedan placerade jag den framför filtret helt enkelt.

Det låter kanske inte snyggt det kan jag hålla med om när jag sitter här och skriver om det, men jag tycker det ser jäkligt bra ut.

Lycka till !
#7 - 18 februari 2004 08:50
Excido

Tack, det lät som en utmärkt idé. Den ska jag prova.

Gunilla
#8 - 18 februari 2004 08:55
[:-106]
#9 - 18 februari 2004 10:13
gusp> nej, jag köpte ett som var lite grövre, lite tåligare (ville jag inbilla mig i alla fall)
Så pumpen försvann bakom något som kom att likna ett träd + att jag fick plats med doppvärmaren där med.

Annons