Dokumentärer/Filmer

#1 - 10 april 2012 16:32
Hej
Jag har försökt hitta Dokumentärer/Filmer om fiskar i naturen, men man hittar väldigt lite när man söker, eller korta YouTube klipp.
Så är det någon som vet någon bra kan ni väl dela med er av namn eller länkar.
#2 - 10 april 2012 17:31
Har du sett den här?

http://svtplay.se/t/177657/naturens_drivkrafter

Alltid en början?

L
#3 - 10 april 2012 17:45
Inte direkt om fiskar, men för den som gillar herptiler ;

In Cold Blood (BBC)

Fisheye
#4 - 10 april 2012 18:08
Ja den såg jag när den gick på tv, det var då jag blev sugen på att se flera liknande:)
#5 - 10 april 2012 18:12
Jag har en hel del av David Attenboroughs boxar, och kan rekommendera dem starkt. Just nå´n om fiskar (om du menar dem vi håller i akvarium) är svårt. En av de äldre serierna, The Living Planet har jag för mig, men kan minnas fel, har bl.a en scen där de visar ett par Midasciklider (Amphilophus citrinellum) som leker och vaktar yngel.
#6 - 10 april 2012 18:15
Kom gärna med fler förslag å gärna en kort beskrivning/kommentar vad det handlar om.
#7 - 10 april 2012 18:18
Animaniac skrev:
Jag har en hel del av David Attenboroughs boxar, och kan rekommendera dem starkt. Just nå´n om fiskar (om du menar dem vi håller i akvarium) är svårt. En av de äldre serierna, The Living Planet har jag för mig, men kan minnas fel, har bl.a en scen där de visar ett par Midasciklider (Amphilophus citrinellum) som leker och vaktar yngel.

Tack ja jag tänkte först å främst på de fiskar vi håller i akvarium. Men man kan väl lägga in annat som kan vara kul å se. Har man en beskrivning så kan man välja om man vill se de. :)
#8 - 10 april 2012 20:10
Kan rekomendera dessa från youtube.
Finns i flera delar :)
" target="_blank">
#9 - 11 april 2012 11:32
Jewels of the Rift. Gammal, men bra. :)

Och på Discovery går rätt många program, som t ex Monster Fish med Zeb Hogan och River Monsters.

Annons