Amazonas - Den översvämmade skogen
Sänds med ojämna mellanrum på Animal Planet, senast för en månad sedan. Kan ju dröja ett tag nu till nästa gång.
Ursprungligen skickat av Åhsa
Jag tycker det är så konstigt, här är vi flera tusentals människor som har akvarium och som älskar akvariefiskar men man ser aldrig filmer om hur t ex guppy, discus, guldfiskar osv lever i det vilda...jag älskar naturfilmer av alla de slag men det skulle vara sååå kul och faktiskt få se "vanliga" akvariefiskar i det vilda på tv.
erikthur skrev:Sorry. Vanliga akvariefiskar lever sällan i det vilda. En akvarist av idag skulle inte kunna känna igen en vild guppy. De flesta diskus är odlingsvarianter. Och vad gäller guldfiskar var det århundraden sedan de togs in från det vilda.
Åhsa skrev:Jag tycker det är så konstigt, här är vi flera tusentals människor som har akvarium och som älskar akvariefiskar men man ser aldrig filmer om hur t ex guppy, discus, guldfiskar osv lever i det vilda...jag älskar naturfilmer av alla de slag men det skulle vara sååå kul och faktiskt få se "vanliga" akvariefiskar i det vilda på tv.
mvh
åhsa