Dödsfall"snyft"

#1 - 14 augusti 2008 19:21
Jaha då har min tilltänkta värdsrekordhållaren en Guppy hona försvunnit,då jag sitter i lungnas ro ute i Gäststugan för att surfa kommer en annan hona utspringande till mig...Hjälp de ligger en död fisk på golvet som jag nästan trampade på.Var ifrån skriker jag ifrån badrummet och då slår det mina ALTUMS du har väkl för fan inte trampat på min Altum frågar jag och springer in..innan vi fortsätter varför inte ta upp fisken om man ser den sprattla:confused:[:(!]där ligger den alldelas blodig ifrån huvudet(tror hon trampade på den och vågar inte säga att det är så)min guppy Hona som har fött så många kullar så jag kan inte räkna dem..den var 7 cm slå det nån om det är rekord så säg till så går jag ut till buskarna och hämtar in den för nedfrysning:D
#2 - 14 augusti 2008 19:26
:D :D :D Du e för rolig... Jag menar.. Beklagar verkligen men du lägger upp det så klockrent :D

5-6cm kan jag nog sträcka mig till att vi haft men det räcker ju inte långt när du har rekordet :D
#3 - 14 augusti 2008 19:38
Nej vad tråkigt! Jag beklagar verkligen.
Hmm, anledningen till att jag slutade med fiskar när jag var barn var för att jag just hade sån rädsla för att råka trampa på en fisk på golvet... Det var när jag hade Guppys...
#4 - 14 augusti 2008 19:48
så du begraver dina firrar i trädgården du? :D

blir tillslut massa minikors i buskarna då... ;)
#5 - 14 augusti 2008 19:48
Nina82 skrev:
:D :D :D Du e för rolig... Jag menar.. Beklagar verkligen men du lägger upp det så klockrent :D

5-6cm kan jag nog sträcka mig till att vi haft men det räcker ju inte långt när du har rekordet :D
rekord hägrar[:-95][:-95][:-95][:-82][:-116][:-116]
#6 - 14 augusti 2008 19:49
smurfmats skrev:
så du begraver dina firrar i trädgården du? :D

blir tillslut massa minikors i buskarna då... ;)
Nja inte begrava mer kast med liten fisk i busken:D
#7 - 14 augusti 2008 19:49
rekord hägrar[:-95][:-95][:-95][:-82][:-116][:-116]

:D

Har du fryst in henne än :p
#8 - 14 augusti 2008 19:50
Nja inte begrava mer kast med liten fisk i busken:D

haha, såg att den grenen var tänkt till nästa sommar-os..:D
#9 - 14 augusti 2008 19:51
Nina82 skrev:
:D

Har du fryst in henne än :p
Nu är det kolsvart så nu ser jag inte ett dyft;)
#10 - 14 augusti 2008 19:56
Nu är det kolsvart så nu ser jag inte ett dyft;)

Och imorgon har katten tagit henne [:-84]
#11 - 14 augusti 2008 19:57
nu har det kommit fram att den blev trampad på,varför inte ta upp den om nu personen har hållit tre blodiga bebisar när dem kom så vad är skillnaden det kan man undra...
#12 - 14 augusti 2008 20:00
nu har det kommit fram att den blev trampad på,varför inte ta upp den om nu personen har hållit tre blodiga bebisar när dem kom så vad är skillnaden det kan man undra...

Aj, aj, aj [B)]... Slag under bältet [:o]... Blodiga bebisar har krystats fram och är ens egna medan sprattlande fiskar i detta fall inte är ens egna som krystats fram. Och frugan kände nog inte den här direkta moderskänslan att ta upp och hålla om blodig fisk ;) :p
Bilagor:
#13 - 14 augusti 2008 20:04
Nina82 skrev:
Aj, aj, aj [B)]... Slag under bältet [:o]... Blodiga bebisar har krystats fram och är ens egna medan sprattlande fiskar i detta fall inte är ens egna som krystats fram. Och frugan kände nog inte den här direkta moderskänslan att ta upp och hålla om blodig fisk ;) :p
Nä det är klart du har så rätt tänkte mest på Blod där;)tur hon inte ser detta jag skriver annars så hade jag inte suttit här nu:D
#14 - 16 augusti 2008 06:38
Vilken otur, men det är sånt som händer. Jag menar skulle hon inte varit där och ev. trampat på den så skulle den ju ändå dött då ev. ingen sett den och den skulle lidit längre när den torkandes på golvet inte kunde andas så därför om man snackar om lidande så var det kanske det bästa av två sätt att dö på....gick snabbare så här. Om den alltså i vilket fall som helst inte haft en chans där den låg... Men jag förstår att du grämer dig över det särskilt på en så speciell fisk. Blir det införskaffande av nya hona nu då? Och då menar jag inte av den landlevande sorten :P

Annons