Hej Sara!
Som jag såg så är du 18 år & akvarium är säkert inte det viktigaste i ditt liv för tillfället.
Om jag vore som du skulle jag lägga ner akvariet för tillfället & ägna dig åt det du tycker är viktigt just nu. Senare när du har blivit äldre så kommer du säkert att längta efter ett akvarium & det är då du själv ska uppfylla den drömmen. När du har tid för att älska & reflektera över ditt akvarium varje dag så kommer du att se att växter & fiskar lever i harmoni när man gör vattenbyten samt bottenrengöring ofta. Detta är en mognadsfråga , t.ex när du har träffat en kille som du ska leva med & tröttnat på honom så kan du skaffa akvarium där alltid något spännande händer.
Ha ha... Det var det fånigaste jag har läst på länge... Vad har det med hennes växt att göra.. Tar hennes ungdom död på växten eller??? Det finns 20 åringar som är mer mogna än 40 åringar..
Vad har kille med saken att göra???? Kan man inte ha akvarium innan man har "skött" om en kille eller vad?? [:-92][:-93]
Sara89. Vad har du för bottenmaterial??? Min tanke var om det har blivit syrefattigt i rötterna... Jag lyckas inte heller med alla växter. Då får man nog gå djupare och köra med näring osv.
Jag brukar köpa en växt och om den inte fungerar så köper jag någon annan sort, om den fungerar så köper jag flera.
Man kan ju köpa näringstabletter och lägga i sanden, den del häller i vattnet. Men riktiga växtentusiaster kör med PMDD och det är kemi på högsta nivå.. :D Det finns en växttråd där de huserar och diskuterar olika ämnen hit och dit... Lycka till... och vänta med killen... iaf om han vill bli vårdad... :D [:-174]