Döda guppy hanar

#1 - 27 december 2005 07:46
[font=Arial]Jag har ett seriöst problem!
Jag har ett akvarium på 620 liter med
10 Neontetror
10 Kardinaltetror
10 Sorgmanteltetror
10 Guldpennfisk
10 Kejsartetror
6 Guppy
6 Vinkeltetror
6 Lykttetror
4 Indiska glasmalar
3 Kilfläcksrasborror
2 Drottningrasborror
2 Bottenmalar av någon art (L-Malar)
1 Culii
1 Teleskopsfisk
1 Glasabborre
1 Kampfisk hane
1 Svärdbärare (Lyrstjärt)
Det har inte dött någon av dom men ALLA guppy hanar har dött, Jag fattar inte varför. Honorna lever och ynglar av sig och verkar trivas. 6 hanar har dött totalt, dom sista 4 gick nu på 2 veckor. Det verkar inte vara några sjukdomar i akvariet. Jag har börjat byta vattnet nu, 1/3 i veckan för att få bukt med algerna. Jag råkade över göda en gång och efter det så fick jag "slem-grön-alger". Är det någon som har en lösning på guppy-han-döden så vore jag taksam.[/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]En fråga till angånde guppy. Jag har fått 2 kullar med guppy. Förasta fick 8... Som jag fick tag i. En del blev väl uppätna.[/font]
[font=Arial]Den andra kullen (inte samma hona) fick... 51... Som jag fick tag i. Jävla lustigt att det kan diffa så jävla mycket. 51... Är det inte jävligt många eller är det normalt. JAg vet en polare han fick 15 vet jag om.[/font]
#2 - 27 december 2005 09:44
Kanske är det kampfisken som blivit provocerad av guppyhanarnas fenor (om det är slöjguppy)?

Unga guppyhonor föder färre yngel än äldre.
#3 - 27 december 2005 11:38
Jag hade också tippat på kampfiskhanen. Hade det varit någon sjukdom hade ju alla fiskar blivit drabbade, eller åtminstne alla guppys.

Annons