Nu har jag inte alls haft bra tur eller vad man ska säga med mina guppys jag köpte.
Köpte 2 hanar och 4 honor, efter några dagar började en som hade böjd rygg baktill liksom (jag trodde det var normalt) sänka sig ner mot botten, fenan såg dock normal ut, efter nån dag, låg han död, läste att det rörde sig om torpedsjuka..
Fick fisken utbytt på Arkenaffären, den hanen levde några dagar, innan hans bakfena klibbade ihop helt och han började simma helt loträtt, hängde som ett lod och snurrade runt och kunde inte ta sig nånstans så jag avlivade honom, brydde mig inte om att gå till Arken nu..
Orkade inte mer..
Kort nån dag efteråt låg en hona död, hon hade inte visat några sjukdomssymptom..
Sen dröjde det lite, men sen fick andra hanen som hade jättestor fin bakfena också ihopklibbad fena, men var mycket tuff och kämpade på, åt som vanligt, simmade på vågrätt så gott han kunde, blev aldrig att han hamnade loträtt, han försökte verkligen, och åt som vanligt och så..
Men imorse gick han ner mot botten och jag tänkte att nu är det nog dags för honom också, och kort därefter var han död, men jag hittade också en av mina svarta fantomtetror döda!
Den såg helt normal ut, dom lekte ju igår osv..
Jag fattar ingenting snart.. :(
Om 2 veckor ska vi på semester, min bror ska kolla till akvarierna och djuren, men ska inte direkt röra akvarierna, om han inte måste..
Frågan är ifall, hur illa kan det gå nu ifall nån annan fisk dör när man är borta och blir liggande nån dag eller så, innan han märker det.. (jag ska försöka få honom att hitta igen alla fiskar när han väl är där iaf, så ingen ligger nånstans, men med mycket växter har t.o.m jag svårt att hitta igen alla direkt..
Men han ska väl inte dit varje dag, kanske varannan, och hur blir det om nån fisk dör och ligger där då under tiden? :(