Döda djur på smörgås?

#1 - 19 juli 2004 22:24
Femåringen hemma fick en ny film, som gått varm sedan hon fick den för en vecka sedan. (Tur & Retur, en kanonrulle f.ö.)En episod var tydligen extra kul: det är då en unge bjuder an annan på skinkmacka, varpå denne svarar "nej tack, jag är vegeterian, jag äter inte döda djur!" Dottern gillade detta, och jag undrade varför..."Jo, den ungen tror att det ligger döda djur under skinkskivan!" Hum..../C
#2 - 19 juli 2004 22:39
hehe [:D]
#3 - 21 juli 2004 15:53
mmm, min systerdotter vägrade äta rådjur i många år efter hon fick reda på att det var Bambis mamma hon åt... Likadant var det efter Babe (grisen)... De har dessutom numer en Golden istället för en drever...
#4 - 21 juli 2004 18:45
Cattebus: och du upplyste förståss inte femåringen om att skinkskivan kommer från grisen? Nä, tänkte väl det - matvägrande femåringar kan bli jobbiga. ;O)
#5 - 21 juli 2004 19:45
Haha! [:D]

Man bör inte heller informera 4-åringar om vad blodpudding är gjort av. Detta gjorde min sambo och det resulterade i 4 blodpuddingvägrande 4-åringar hos dagmamman. Han fick en skarp blick av dagmamman, om jag säger så. [:D]

4-åringen är numera 12 och älskar blodpudding. [;)]
#6 - 21 juli 2004 21:01
Min kompis vägrade att äta kött från djur när hon var liten... så hon åt bara nötkött :-) Det tog tid för henne att förlåta sin mamma flr att hon inte hade förklarat att nöt var ett djur... Tjejen är nu 40 år och äter faktiskt till och med blodig biff :-)
#7 - 21 juli 2004 21:08
En annan kul barngrej: Jag säger till vår femåring att vi ska ut för att plocka hjortron i skogen... dottern vägrade följa med ut i över ett år tills hon kom på att det inte alls fanns jordtroll därute som väntade på henne. Det gäller att ha tungan rätt i mun när man talar med barn. ;O)
#8 - 21 juli 2004 22:27
Min flickväns kompis lillebror som är muslim trodde inte att han fick äta pepparkaksgrisar eftersom han lärt sig att inte äta gris.

Ganska kul tycker jag

Vänligen
Kawe
#9 - 21 juli 2004 23:04
Annars kan man ju alltid fråga om de skulle föredra att ha LEVANDE djur på mackan...
#10 - 22 juli 2004 07:00
Å så var Bambi inte ett rådjur utan en kronhjort...

Besserwisser Mohlin :-)
#11 - 22 juli 2004 08:35
Min svåger åt inte fisk när han var liten, om det inte var lax eller om hans föräldrar inte påstod att det var lax...
Kronhjort finns inte i Amerika, wapitin e dock ganska lik, men bambi är en vitsvanshjort.

Messersmith rambo :)
#12 - 22 juli 2004 08:38
Mohlin: så sant så men har du försökt säga det till ett litet barn?
#13 - 22 juli 2004 08:48
Min syster åt under 2 år ingen annan fisk än gädda...det var iofs inget problem eftersom vi inte åt nåt annat...alltså det kunde se ut som lax, smaka som lax och det tom heta lax när man köpte den i affären...men till min syster sa vi att det var gädda och då gick det hur bra som helst att äta... =)
#14 - 22 juli 2004 09:03
Svan: [:-34] Antar att detta var innan intresset för fiskar väcktes i familjen...
#15 - 22 juli 2004 09:17
Oooooo, Rambo. Slag på fingrarna där.

Man lär så länge man inte slutar lyssna på andra! :-)
#16 - 22 juli 2004 20:55
Jag har en kompis som vägrade äta falukorv som liten. Hans pappa panerade då falukorven vid stekningen och sa att det var falubiff. Då var det plötsligt jättegott!

// Fredrik
#17 - 22 juli 2004 21:09
Varför ljuga för barn.....tror bara att det skadar dom mer eller mindre i framtiden...........och jaa jag är Pappa. Vill dom inte ätta vissa saker för att det är djur eller har konstiga namn eller så ...låt dom låta bli.

Annons