jadå. var hemma hos gonzo44 o frugonzo häromdagen. de skickar snäckor varje dag. har typ 400 snusdosor hemma som de skickar i. jag skickade med med snusdosor när jag sålde snäckor. snäckor klarar ju sig flera dagar ovan ytan.
Visst kan saker och ting gå fel vid skickning av både levande och icke levande gods. Jag köpte själv sex äpplen av ovan nämnda säljare (inte av dig, hannesc), endast två överlevde. Två var döda redan vid framkomsten, två överlevde några timmar och två är nu stora bamsingar vid god vigör. Mina vattenvärden är excellenta. Jag fick aldrig någon kompensation från säljaren, och inte heller någon form av "beklagar missen" eller liknanade.
Såklart väljer man själv vilken inställning man vill ha som säljare. Men när jag köper, så uppskattar jag tusen gånger mera en säljare som visar att de bryr sig om det de skickat iväg, och som visar att de värdesätter nöjda kunder. Så mitt råd till trådstartaren blir att hellre vara lite mera tillmötesgående än lite mindre. Har du mängder av äpplen över hemma så erbjud nya som ersättning. Om inte så kan du ta upp diskussionen om köparen vill ha del av köpesumman tillbaka. Som säljare vinner man alltid på att visa goodwill, även om kunden inte alltid har helt rätt.