död vid hemkomst

#1 - 17 juni 2003 22:04
Hmm, Vi köpte en liten algätare fast den var död i påsen när den kom hem efter 20minuters resa???
Hoppas den blir ersatt, ska ta med den till affären imorron
#2 - 17 juni 2003 22:10
det hoppas jag med att du gör. Fisken ska inte dö av en sådan resa. Själv så hittade jag en liten algätare i min växtpåse när jag kom hem från affären efter 4 timmars resande fram och tillbaka runt stan, och då utan vatten (det är ju inte mycket vatten i påsarna där de stoppar ner växterna). Han levde och nu mår han finfint så det är säkerligen något fel på fisken om den dör inom 20 minuter i en påse med vatten.

Gå tillbaka till handlaren och se till att inte köpa en nya algätare från samma akvarium, det kan ha varit någon smittsam sjukdom.

//E
#3 - 18 juni 2003 13:54
ett råd till er som utsätts för detta, hoppas att de inte händer många. Så ring till inköpsstället direkt så det inte blir någon diskution.
#4 - 26 juni 2003 05:13
Marlene ... du tycker han ska höra av sig så han får en ny...
då måste jag fråga... gick du tillbaka med algäteran som du fick med dig av misstag? (är ju den motsatta situationen)
hehe
#5 - 26 juni 2003 07:24
när jag praoade i en akvarie butik (som också har leasing verksamhet) så skulle vi ut och fixa lite med några leasing akvarier.... då fick jag ta upp 2 kinesiska algätare som va lade ner i en påse med vatten sen la vi den i en hink och åkte iväg.... vi 2 som var med glömde helt bort fiskarna så precis innan jag skulle gå hem på kvällen så slog det mig.... ja visst fan algätarna så sprang ut på lagret å tittade ner i hinken å där låg den där påsen med tidningspapper runt om sig.... så jag öppnade tidnings pappret och tittade i påsen och båda algätarna levde... så jag la tillbaka dom i akvariet.... men dagen efter så hade en dött [:-118]
#6 - 26 juni 2003 10:09
ärligt talat så berättade jag faktiskt för akvariehandlaren att jag hade råkat få med mig en algätare hem. Hon skrattade och sa att om fisken så gärna ville bo med den där växten så han fick han väl göra det också.
#7 - 26 juni 2003 10:18
HAHAHAHAHAHAHA helt rätt! HAHAHAHAHA

Annons