Död påfågel

#1 - 24 februari 2003 22:33
Hej
jag har en oskar som har gått ur tiden och kan inte fatta vad detta kan bero på! Jag hade 3 feta 30-35 cm oscars, men för typ en månad sen så slutade en av dem att äta. Och den åt inte på flera veckor. men den verkade inte vara bekymrad för det den var aktiv som de andra som åt. Kan det vara så att den hade ägg som den inte kunde lägga?. har inte kollat. Har inte varit hemma hos den än. Min mamma la den i frysen ...=) ..den vägde 920gr så det var ingen liten skit.
Vill bara ha lite klartecken i sorgen ...
#2 - 26 februari 2003 08:09
Vad tråkigt att höra :-(

Har tyvärr inga tips, har du hafft tid att kolla på påfågeln ännu?
#3 - 24 mars 2003 00:31
ibland kan påfåglar mobba varandra, det som händer då är att den mobbade ofta slutar äta, står och tjurar i ett hörn tills den slutligen bara "ger upp".

om den har varit som vanligt så är det troligen inte orsaken, men om den hållit sig på sidan om kan dom andra ha Psykat den.

Tråkigt att den dog, dom är väldigt fina...
#4 - 24 mars 2003 06:19
Det vanligaste med påfåglar är att man har dom i för små akvarier med alldeles för lite filtrering och vattenbyten. Påfågelciklider är skitgrisar som behöver rent vatten, ingen bra kombination. Om du har skötslen i ordning så är det nog mobbing det handlar om.
MVH
Magnus

Annons