Den lilla randiga som tappade färgen men sen fick den tillbaka hittade jag under en sten igår. Halvt livlös låg den och guppade under stenen. Tog upp den och avslutade lidandet.
Sen tittade jag runt på de andra fiskarna och fick se att endel hade vita prickar - vita pricksjukan... Ringde till en vän som har fiskar och hörde om hon hade hemma nå medecin och jo det hade hon. Hämtade medecin och medecinerade igår kväll. Saltade även akvariet och fiskarna blev mycket piggare efter ett saltbad.
Har kollat runt och läst på endel om sjukdomar, tyvärr finns det inte så många bilder som visar olika sjukdomar, vad jag hittat iaf.
Försökte ta en bild på en sjukling:
[ATTACH=CONFIG]38915[/ATTACH]
Tycker inte att det ser ut som på bilden på medecin asken direkt, svårt för en som är ny inom detta... Någon som vet?
Hur som helst, har läst att man ska se skillnad ganska snabbt efter att man medecinerat. Tycker eg att endel fiskar fått fler prickar idag. Kanske är det svamp av något slag? Många frågetecken...
Konstigt med en av fiskarna är att den vill simma på sidan och ha huvudet neråt och beter sig sjukt men denna har inga prickar och ser helt frisk ut annars...
Nå väl, ett glädjeämne i allt tråkighet och all förvirring... Målningen är klar :)
[ATTACH=CONFIG]38916[/ATTACH]
Sorgsna sjuk kramar från oss...
Lotta