Död...min fina kakadua

#1 - 14 februari 2006 14:53
Åh..varför händer det? Han som var så fin och så pigg..!! han har inte sett sjuk ut, har bara haft han i 1 1/2 vecka...vet någon?.[:-73]
#2 - 14 februari 2006 15:03
Neej, jag vet inte men jag känner verkligen med dig!!! [:o] Man faller pladask för kakaduor, dom tar sig in i ens hjärta...

Men hur mår dom andra fiskarna? Har du kollat vattnet? Såna frågor måste man ju ställa sig när ens fiskar dör. Så det inte händer fler av dom...
#3 - 14 februari 2006 15:12
[quote=Birgitta W]Neej, jag vet inte men jag känner verkligen med dig!!! [:o] Man faller pladask för kakaduor, dom tar sig in i ens hjärta...

Men hur mår dom andra fiskarna? Har du kollat vattnet? Såna frågor måste man ju ställa sig när ens fiskar dör. Så det inte händer fler av dom...[/quote]

Tack Birgitta, dom andra fiskarna mår bra....jag har kollat vattnet, det är bra värden...det blev så tomt i karet nu... Måste skaffa en ny så fort som möjligt.

Nina
#4 - 14 februari 2006 15:16
Prata med affären du köpte honom av. Kakaduor blir ju bara runt året så kanhända var han gammal...? Då kanske du kan få en ny till i alla fall reducerat pris. Inte för att det hjälper mot sorgen men i alla fall...

Jag har en kakaduahona som jag bara haft i två månader och hon verkar gammal och trött redan. Tror i alla fall att det är åldern eftersom det inte syns några tecken på kroppen att det skulle vara någon sjukdom.
Väntar varje dag att hon ska vara död... [:o]
#5 - 14 februari 2006 15:25
[quote=Birgitta W]Prata med affären du köpte honom av. Kakaduor blir ju bara runt året så kanhända var han gammal...? Då kanske du kan få en ny till i alla fall reducerat pris. Inte för att det hjälper mot sorgen men i alla fall...

Jag har en kakaduahona som jag bara haft i två månader och hon verkar gammal och trött redan. Tror i alla fall att det är åldern eftersom det inte syns några tecken på kroppen att det skulle vara någon sjukdom.
Väntar varje dag att hon ska vara död... [:o][/quote]
Jag vet att den här var ung, han var inte stor, 2 1/2 cm ungefär,och honorna är ännu mindre. Känns så tåkigt han var så fin och pigg..

Men jag vill skaffa en ny så fort jag kan, du tror intr att honorna saknar honom nu? jag kan nog inte komma iväg förräns på måndag och köpa mig en ny.
#6 - 14 februari 2006 15:28
Ja, då var han inte gammal i alla fall, så liten som han var...

Du märker nog om honorna saknar honom, men dom var väl alla så nya i karet så allt är nytt runt dom fortfarande.

Det blir bra med en ny hanne på måndag. :)
#7 - 14 februari 2006 19:09
min hane dog oxå efter drygt en vecka... väldigt tråkigt men min hade sett sjuk ut redan från starten..:( jag fick köpa en ny hane till reducerat pris så det var snällt..

hoppas det går bra nu!
#8 - 14 februari 2006 19:47
Min erfarenhet är att kakaduer kan vara lite känsliga när de är nyköpta. Men sedan blir de rätt tåliga.
#9 - 14 februari 2006 22:28
Tack ska ni ha som har svarat, men man är ju sån....vill att dom ska må bra, på något sätt betyder dom mycke för en.

Tack...
#10 - 14 februari 2006 22:35
Jag vet! Just nu oroar jag mig för en av mina kakaduahonor och en guppyhona! [:o]

Och så är det ju så att man fäster sig mer vid vissa fiskar än andra... Som dessa två! Och just dom verkar inte må så bra...[:(]

Annons