Igår hittade ja en död kardinaltetra. Den hade fått ryggfenan avbiten, men av vilken? Har mer än dom 2 guldbarber, 3 platys, 5 tigerbarber och några räkor å kuhliål plus en 5cms mal
om det har funkat bra innan så tror jag det beror på att kardinalen först dött, sen ger sig barberna på liket... de brukar börja med fenorna på döda fiskar...
jag har också problem med kardinaler och sånt, köpte 10 stycken och 2 försvann, sen köpte jag 10 rödmunstetror och 2 försvann också, de går med skalarer och fjärilar
det är oftast så att de dör, av vilket skäl --> vettefan. men iaf, då de sen ligger där döda så blir de oftast tuggade på.
jag skulle aldrig misstänka att den fisk blivit dödad av någon annan fisk om jag inte sett det ske, eller sett tendenser till att det kan hända för alla döda fiskar anses vara mat till de levande.
jag har också problem med kardinaler och sånt, köpte 10 stycken och 2 försvann, sen köpte jag 10 rödmunstetror och 2 försvann också, de går med skalarer och fjärilar
skalarer kan vara väldigt bra på att tugga i sig både kardinaler och rödmunnar, de tar allt som går in i munnen som inte hinner undan...