Ush, min ena guldgurami låg död idag när jag kom hem! Vet inte vad det kan bero på, har någon nån teori? Jag matade firrarna med två frysta ärtor igårkväll (de har aldrig fått annat än flingfoder innan). Men ärtorna låg näst intill orörda brevid en anubiasplanta, så dem hade de inte ätit så mycket av. Bara skalet på den ena var borta. Men min teori är hittills att han inte tålde ärtorna. Ärtorna gav jag för att jag ville ge Otto och Gibbicepsen lite vegetarisk kost så inte Vallisnerian blir uppäten.
Akvariet är på 160L, och fiskarna är numera 1 Eldstjärt(mycket liten), 11 Kilfläcksrasboror, 4 Svarta neontetror, 5 Silvertippstetror, 2 Siamesiska algätare, 1 Otocinclus (kompisen svullnade upp till dubbel storlek, magen blev röd och knottrig, och den dog för några veckor sen), 4 Platy, 3 Svärdbärare, 1 Gurami, 1 nyköpt Gibbiceps, jag stoppade i den i söndags.
Mitt val av fiskar till akvariet är nog lite mystiskt, men när Eldstjärten blir större så kommer några av de andra fiskarna att skänkas bort till syrran.
Har någon nån ide om vad som kan ha tagit livet av stackaren?