Död eller arbetsskygg?

#1 - 20 oktober 2004 18:01
Jag köpte två amanoräkor för ett par dagar sedan, den ena räkan är duktig och är ute o städar. Tyvärr har den kommit på att man kan äta flingfoder i ytan.
Den andra är problemräkan, hittade ett räkskal i akvariet och har inte sett räkan sen dagen då jag köpte dem. På kvällen var den ute o sprang längs rutorna och stack upp huvudet över ytan.
Det tyder på att den har ömsat skal, eller? Hur länge sitter de gömda efter en sån "ömsning"?
#2 - 20 oktober 2004 18:05
Asso ja har haft en... jaja ja vet ja ska skaffa flera... i mitt 75L i 2 månader o sett henne !2! ggr... en av gångerna va igår så hon lever. Därimot så hittar ja skal lite då o då.
#3 - 20 oktober 2004 18:07
Ursprungligen skickat av mattias89

Asso ja har haft en... jaja ja vet ja ska skaffa flera... i mitt 75L i 2 månader o sett henne !2! ggr... en av gångerna va igår så hon lever. Därimot så hittar ja skal lite då o då.

Ok, min ena är försvunnen, den andra sitter och skyfflar in mat i racerfart.
#4 - 20 oktober 2004 18:56

Du lär hitta den om nån vecka eller 2 månader :)

Mina flyttade in i pumpen jättelänge innan de så småningom började ta små turer. Nu syns de nästan jämt !
#5 - 21 oktober 2004 13:37
Hm, jag undrar om min kan bo i filtret?
Har sånt där traditionellt med bomull/vadd i.
Har bara ett 60 liters med knappt några växter så jag förstår inte var den kan gömma sig?
#6 - 21 oktober 2004 13:47
Det kan de. Lovar, de är hopplösa att se. Jag har 11 st i mitt 250 liters och jag tror att jag sett 5 st. En gång sa min man "Kolla ! En räka" så pekade han och jag sa "VAR???" - "Där rakt framför dig" - "VAR???" Det tog en stund, fast att jag alltså visste att den fanns där.

Hav förtröstan!

Annons