fiffi&jesper skrev:Vi matade dom bara 1 gång / dag de två första veckorna och mängdena artemia och räkmix vi ger dom nu är jättesmå..
men okej, veg mat också får vi skaffa!
Hajmal skrev:Jag köpte 4 st förut och alla dog typ ganska så omgående...fråga på fisk affären och då sa dom att den var skit svår att hålla i liv och var nog bland dom känsligaste som fanns...(kunde dom sagt innan tycker jag)
fiffi&jesper skrev:det belastar inte alls vattnet mer, inte i smutsfrågan. tvärtom. det gör att fiskarna bajsar mindre med sån mat.
batski skrev:Ser att det var ditt första inlägg så jag säger välkommen till Zoopet :)
Det är svårt att veta vad den andra dog av (efter ca 5 veckor med några fiskar brukar akvariet vara färdigcyklat).
Lösningen skulle vara att bara ha fiskar som trivs under samma förhållande. Om jag vore du skulle jag försöka omplacera antingen guramin eller kongotetrorna och anpassa akvariets miljö efter de arterna du har.
sweduffe skrev:Då får det vara som det är för kongotetrona tivs som fisken i vattnet dom leker och lagt rom tre gånger, lite synd att det blir fiskmat av det.