[:(] [:(]
Lätt sänkt förstämning, han dog ganska otippat. Visst var fenorna blåare än tidigare de sista dygnen men han tedde sig som vanligt. Nu ser ytterligare två lite hängiga ut. Ingen gaist eller mativer. Paniken börjar tillta!![:-82] [:-82]
kontaktar min "mentor" på Akvarieinteriör, han rekomenderar att tillsätta salt i vattnet. 1g/lit vatten första dygnet, sedan ytterligare 1g/l i morgon sedan tänka på att tillsätta samma mängd salt som jag tar bort vid vattenbytena.
Ringde senare killen som jag köpte discusarna av och han sa åter till mig att höja tempen när han hörde att den BARA låg på 30* till 33 grader. Han har tidigare sagt till mig att hålla den temperaturen(33) konstant till dem vilket jag inte vågat då jag läst här att 30 är max för ungfisk. Enl honom kunde jag väl iofs tillföra salt men a och o var temphöjningen.
På akvarieinteriör köpte jag dessutom något allmänt stärkande preparat mot div sjukdomar hos discus, Mida-mor. Någon som testat det??? Jag har inte hällt i något då det i bruksanvisningen stod om att ha ytterfilter mm. Det är inget jag har eller i nuläget kan köpa heller för den delen.
Vad skulle ni andra discusfantaster gjort????