Dlink-mojäng som känner av vattenläckor och meddelar dig

#1 - 6 januari 2015 11:06
http://us.dlink.com/products/connected-home/wi-fi-water-sensor/

Bara såg det nu att det ska komma en mojäng som känner av ifall det hamnar vatten på golvet och notifierar dig via telefonen. Känns som en grym enkel mojäng för akvarister.
#2 - 6 januari 2015 11:38
Jaha då blir det flera mojängar att köpa och installera. Kan ju kanske också anses som bra förebyggande skydd av försäkringsbolagen.

Skickat från min SGP311 via Tapatalk
#3 - 6 januari 2015 12:04
Einarsson skrev:
http://us.dlink.com/products/connected-home/wi-fi-water-sensor/

Bara såg det nu att det ska komma en mojäng som känner av ifall det hamnar vatten på golvet och notifierar dig via telefonen. Känns som en grym enkel mojäng för akvarister.

Riktigt bra tips där, ska helt klart inhandla en framöver. Har blivit väldigt nojig just när det gäller läckage[:o]
#4 - 6 januari 2015 12:58
Skadar ju inte för en så pass billig peng. :) Ska kosta 60$
#5 - 6 januari 2015 13:04
Verkar trevlig. Kom bara ihåg att sätta den på timer så den startar om en gång om dygnet. Standardförfarande för D-Links prylar.
#6 - 6 januari 2015 14:09
hawkse skrev:
Verkar trevlig. Kom bara ihåg att sätta den på timer så den startar om en gång om dygnet. Standardförfarande för D-Links prylar.

Haha, du är inte bitter. ;D
#7 - 6 januari 2015 14:18
Nejdå, luttrad. :)
#8 - 6 januari 2015 14:44
Har lite samma erfarenheter. Det är lite lotteri med Dlink ibland om man får en bra produkt eller inte.. Haft saker som strulat massor och vissa som gått felfritt hur länge som helst.

EDIT: genialisk lösning förövrigt på den typen av standard Dlinkproblem. :D
#9 - 6 januari 2015 15:22
Har tyvärr aldrig stött på en D-Link pryl som bara tuffat på. Skulle vara nätverkskort då men där är det väl programvaruuppdateringarna som ser till att det startas om regelbundet. T o m lite dyrare (relativt D-Links låga prisnivå vill säga) prylar uppvisar problem efter längre tids drift men där kan det röra sig om veckor istf dagar. Timer, som sagt, om det inte går scripta.
#10 - 6 januari 2015 16:31
Einarsson skrev:
Haha, du är inte bitter. ;D

Kan bara hålla med övriga om D-Links produkter och stabilitet. Tyvärr. Jag ska dock inhandla såna om jag inte sätter in det i min Tellus automatisering. Har för mig att det finns till den nu när jag tänker efter. Styr redan mina akvarielampor och värmare och pumpar med denna lösning (och jul belysningen ute).
#11 - 6 januari 2015 16:33
Hade en router en gång som hade 2 års uptime utan strul. Från Dlink, men hade nog tur. :-) Det var ingen budgetvariant dock.

Annons