Djurplågeri-VARNING FÖR STARKA BILDER!!

mandan
Banned
#1 - 20 september 2008 15:10
Okej kanske jag bryr mig för mycket eller kanske jag bryr mig för lite jag vet ej, men jag vet att detta MÅSTE stoppas..
&feature=related" target="_blank">
&feature=related
-
VARNING FÖR STARKA BILDER!!!!

Jag blev förbannad när jag såg dethär och undrar hur människor kan bete sig såhär. Jag står för djurens rätt och det borde alla göra..
VEM HÅLLER MED MIG???
#2 - 20 september 2008 15:41
Det spelar ingen roll om vem som håller med. Det här är ingen okänd fråga, vi vet att det pågår saker som inte är bra för djuren.

Frågan är snarare vad vi kan göra för att förhindra detta.

Som exempel så kan man välja att köpa sina djur hos uppfödaren direkt, där man kan se hur de tas hand om, vilken miljö de växer upp och om deras behov blir tillgodosedda.

Sen kan man alltid stödja organisationer som aktivt arbetar för djurens rätt och mot djurplågeri.

Klart alla här håller med dig, att anta något annat vore ju märkligt. Har man djur och tar sig tid att läsa och ställa frågor på ett forum, samt hjälpa andra, så säger det sig självt att man är här för att man bryr sig.
#3 - 20 september 2008 15:44
Varför bara filma och inte anmäla? Filmat med dold kamera? Det händer ju verkligen men om dom inte gör mer än filmar så vad hjälper det djuren från plågeriet.
#4 - 20 september 2008 15:48
eriahl skrev:
Varför bara filma och inte anmäla? Filmat med dold kamera? Det händer ju verkligen men om dom inte gör mer än filmar så vad hjälper det djuren från plågeriet.

Det här är ett sätt att visa allmänheten. De gör helt rätt. Min tanke var "sno djuren som mår dåligt och ta dem till vetten" men då skulle de inte kunna fortsätta sitt arbete att samla bevis för att varna ovetande kunder.
Speciellt med vilken utsträckning de når med hjälp av Youtube så har de gjort helt rätt.
#5 - 20 september 2008 15:50
Men det enda som biter på såna uppfödare är ju att anmäla med bevisen dom har. Det är vidrigt det som filmats så borde väl funka att gå vidare med det
mandan
Banned
#6 - 20 september 2008 16:00
Som det stog i videon kommer detta repotage från PETA, en orginisation som stoppar detta..
mandan
Banned
#7 - 20 september 2008 16:04
Jag vet att det inte kan hjälpa nått om någon håller med här i detta forum men man kan ju göra människor förstådda i detta, det är ju inte mycket ungdomar som bryr sig om detta kanske för att dom inte vet vad det innebär eller för att dom e dumma i huvet rent ut sagt..
#8 - 20 september 2008 21:04
Vad säger dig att ungdomar bryr sig mindre om djruen än dom vuxna?
#9 - 20 september 2008 22:36
Fy fan va vidrigt...
mandan
Banned
#10 - 22 september 2008 17:18
Ja visst e det vidrigt!!!

Dagens ungdomar verkar inte bry sig om nått så varför skulle dom bry sig om djur???
#11 - 22 september 2008 17:24
PETA har varit ute efter PetSmart i flera år.
PetSmart är en zoo-supermarket och som alla såna har de som filosofi att djuren skall in och ut ur butiken med en jävla fart, inga hyllvärmare där inte, och så billigt som möjligt, dvs så billig personal som det bara går.
PETA är en djurens-rätt-liknande organisation, så långt ut på knäpp-kanten det alls går att komma, och de anser bl.a. att kött är mord, och all form av djurhållning bör förbjudas för det är slaveri.

Så de går inte så bra ihop, förstås.

Jag tror säkert PetSmart är skitkassa på att ta hand om sina djur, zoosupermarkets brukar vara det, men samtidigt vet jag att PETA ljuger och förvränger så mycket de bara orkar.
mandan
Banned
#12 - 22 september 2008 17:31
Ja men de bilderna på videon är nog inte fejk... Hellre att PETA överdriver lite och får stopp på ''Petsmart'' än att det fortsätter såhär.
Undrar om sånthär händer i lilla Sverige?? :/
Guest
#13 - 22 september 2008 18:11
Får rysningar bara jag hör ordet PETA.
#14 - 22 september 2008 19:30
Om någon överdriver, ljuger helt enkelt , ifall det skulle drivas vidare så är det knappast bra för att verka seriösa eller utgången av det hela. Kanske därför bilderna var så bra på att få med hela bilden på operation mm mm. Kändes inte som dold kamera på något sätt. Hoppas att det inte var PETA som ordnade lite egna bevisbilder. Då vore det riktigt sjukt. Hade ingen aning om eller kollade vad PETA var för något. Kanske var hos någon/några helt andra uppfödare oxå som bakades ihop sas
#15 - 23 september 2008 06:53
Jag såg ett programm för ett tag sedan som gjordes av Penn & Teller, där de gick på djupet med PETA, vad de gjorde, hur de gjorde, etc etc.

PETA hävdar som Azur säger att all form av djurhållning är slaveri, och skall i dess lindrigaste form beläggas med dödstraff. De erkänner att de tyvärr inte hittar någon värre bestraffning än just dödstraff.

De springer runt och "räddar" en massa djur. Med andra ord, de bryter sig in på affärer, uppfödare, etc etc, och antingen släpper ut djuren i det fria, eller helt enkelt snor dom med sig.

Jag fann det extremt intressant att flertalet av de djur som de tar med sig "hem" slutar med avlivning i deras källare.......

Kort och gott, PETA är tokstollarnas egen lilla hemvist.

Men jag håller med om att filmen är hemsk.
#16 - 23 september 2008 07:34
Just Penn & Teller skall man också se upp med. De är underhållande och oftast välresearchade, men de är libertarianer/objektivister och har politiska åsikter som är nästan lika märkliga som PETAs, t.ex. att Somalia är jordens friaste land och ett föredöme för resten av världen (nej, jag skämtar inte). Och det de hatar allra mest är miljövård, all miljövård, som de ser som den värsta formen av statligt förtryck. Deras kanske mest vinklade program är just om miljövård.

Dvs personligen avskyr jag PetSmart och andra zoo-supermarkets, tycker illa om PETA, och är misstänksam mot Penn & Teller.
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 23 september 2008 08:01
Azur skrev:
Dvs personligen avskyr jag PetSmart och andra zoo-supermarkets.

Visst är det som så att zoo-supermarkets i sig är ett steg bort från fackhandeln och innebär en lägre kunnadenivå. Detta på samma sätt som man förr kunde få mer info hos järnhandlaren, lokale TV-försäljaren fotohandlaren etc. än vad man får i dagens supermarkets.
Dock vill jag nog påstå att kunnandet varierar väldigt mycket mellan olika zoosupermarkets och en del av dom är faktiskt riktigt bra pga av att de har anställt duktig personal.
Så att generellt döma ut alla tycker jag är fel.
Guest
#18 - 23 september 2008 09:52
Ja de där Penn och Teller är riktiga tokstollar de med, de överdriver och man skall inte lita blint på dem.

PETA är och kommer vara en sekt som är ett hot mot oss med husdjur.
#19 - 23 september 2008 10:17
Lutt skrev:
Ja de där Penn och Teller är riktiga tokstollar de med, de överdriver och man skall inte lita blint på dem.

PETA är och kommer vara en sekt som är ett hot mot oss med husdjur.

och alla andra som håller djur i någon form av "fångenskap"...

typ bönder.....polisen med sina hästar och hundar.....
....etc...etc...etc....
Bilagor:
#20 - 29 september 2008 14:17
Dom har tagit bort filmen, men nu blev jag nyfiken att se vad som var på den!!!

Vad var på filmen!?
#21 - 29 september 2008 14:25
Dom har tagit bort filmen, men nu blev jag nyfiken att se vad som var på den!!!

Vad var på filmen!?

Massa döda djur i en djuraffär, samt fiskar i plastpåsar som inte ens täckte deras kroppar med vatten
Bilagor:
mandan
Banned
#22 - 2 oktober 2008 11:52
Djurplågeri i en djuraffär (Petsmart) i USA eller nått land

Annons