Djurplågeri på hög nivå?

#1 - 15 december 2007 17:36
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1470134.ab
Hur fan kan man tillåta sånt att säljas även om det nu inte är i Sverige så är det vidrigt.
#2 - 15 december 2007 17:48
Fy sjutton!
#3 - 15 december 2007 18:22
Man undrar vad det är för fel på folk som kommer på sådana där saker.
Likadant med den lilla glasbublan med räkor eller bonzai-kattungarna på burk.
De har ju helt klart inte alla flingor i paketet.
#4 - 15 december 2007 18:27
.. men snälla... bonzaikatterna är ju fejk.. har ni inte fattat det än?! Den är ju hur gammal som helst!! Däremot avskyr jag dessa fisk-idéer - som t ex att ha fisk i klacken på en platådojja, som också var poppis ett tag. Som tur är, är dessa påhitt kortlivade, inte många som går på/med det.
#5 - 15 december 2007 18:37
Oneway skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1470134.ab

Hur fan kan man tillåta sånt att säljas även om det nu inte är i Sverige så är det vidrigt.

läste om detta osså!!. hur trög får man va!...och deras "djurexperter" som de hade pratat med innan de började med detta, de verkar fan inte kunna nånting om fiskar :mad:...
#6 - 15 december 2007 18:52
Hemskt att se.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 15 december 2007 20:17
Fast 6,5 dl är ju mer vatten än de någonsin haft under sin uppväxttid;)
#8 - 13 januari 2008 22:15
Än en gång har människan visat sin dumhet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1617595.ab
Kan inte se nöjet med att se ett levande djur bli sönderslitet av lejon.
#9 - 13 januari 2008 22:19
Fast 6,5 dl är ju mer vatten än de någonsin haft under sin uppväxttid;)

.. och det är ju ännu sorgligare
#10 - 13 januari 2008 22:23
Oneway skrev:

stackars get .... stackars barn
.. stackar lejonen också - tänk om de får geten i huvudet :mad:
#11 - 13 januari 2008 22:29
Oneway skrev:

Nej, du kanske inte kan se nöjet med det. Men kan du lasta andra för att de eventuellt gör det? Om geten går samma öde till mötes som den skulle gjort i området där lejonen lever vilt och inga extra grymheter tillkommer så är det väl inget fel i det som sker? Jag kan hålla med om att jag inte heller skulle tycka att det vore kul att se, men det är för att jag inte heller skulle vilja se lejonen som lever fritt på savannerna göra det de gör varje dag för att leva och frodas.

Vari ligger skillnaden om en besökare kastar en get till lejonen mot att en djurskötare ställer in geten hos lejonen och sedan går därifrån? Geten dör i vilket fall, med ungefär samma nivå av lidande och på samma tid.
#12 - 13 januari 2008 22:38
Whistler84 skrev:
Nej, du kanske inte kan se nöjet med det. Men kan du lasta andra för att de eventuellt gör det? Om geten går samma öde till mötes som den skulle gjort i området där lejonen lever vilt och inga extra grymheter tillkommer så är det väl inget fel i det som sker? Jag kan hålla med om att jag inte heller skulle tycka att det vore kul att se, men det är för att jag inte heller skulle vilja se lejonen som lever fritt på savannerna göra det de gör varje dag för att leva och frodas.

Vari ligger skillnaden om en besökare kastar en get till lejonen mot att en djurskötare ställer in geten hos lejonen och sedan går därifrån? Geten dör i vilket fall, med ungefär samma nivå av lidande och på samma tid.

Jo, jag hade nästan räknat ut att någon skulle skriva liknade det du gör.
Visst är det naturligt ,men att låta det bli ett nöje att se ett djur kämpa för sitt liv är fel enligt mig iallfall.
#13 - 13 januari 2008 23:06
Whistler84 skrev:

Varför inte avliva geten innan den ges till lejonen?? -Det är inte lika "roligt"

Om man bortser från geten så riskerar man även lejonens hälsa genom att kasta ner geten till dem (den väger ju en hel del).
#14 - 13 januari 2008 23:10
Som jag har förstått det så är det främjande för alla rovdjurs fysiska och mentala hälsa att få fånga sin egna föda levande, även om så sker i fångenskap.
#15 - 14 januari 2008 00:25
Men om man slänger ner geten borde den inte skada sig ganska rejält då?
Då blir det ju inget jagande eller kanske bara att den rör sig funkar?
Nåja, jag håller med rödtoppen att dem borde avlivas först
#16 - 14 januari 2008 13:11
Känns ju fel att kasta levande djur vore bättre att avliva först. Men hur kan den stora flocken funka utan problem runt en sån liten munsbit eller annars med hanarna överhuvudtaget
#17 - 14 januari 2008 13:47
rödtoppen skrev:
stackars get .... stackars barn

.. stackar lejonen också - tänk om de får geten i huvudet :mad:

Stackars kosor och grisar och kycklingar men fan va det är gott va ...

lejon behöver också äta ....

som ormar man håller hemma de får "stackars råttor "

allt hänger ihop jo ..... det är väl inget konstigt

Och alla päls jockor och annat ?

Är alla som svarat i dessa inlägg är verkligen som änglar ?

tror inte det .

:confused:
#18 - 14 januari 2008 14:10
Stackars kosor och grisar och kycklingar men fan va det är gott va ...

lejon behöver också äta ....

som ormar man håller hemma de får "stackars råttor "

allt hänger ihop jo ..... det är väl inget konstigt

Och alla päls jockor och annat ?

Är alla som svarat i dessa inlägg är verkligen som änglar ?

tror inte det .

:confused:

Om du läser våra inlägg så fattar du att vi inte är emot att lejonen får kött, utan på vilket sätt de får sin föda
#19 - 14 januari 2008 14:21
dem borde anmälas...
#20 - 14 januari 2008 14:24
När jag haft ormar mm har jag avlivat först. Japp jag är en ängel dessutom.
#21 - 15 januari 2008 11:27
Jag har ju ett sjukt sätt att tänka....... [:-74] det första jag tänkte var att: hur i hela världen får dom en stor kossa över kanten? Det måste vara små/lätta kor....:confused:
Bilagor:
#22 - 18 januari 2008 09:57
I Svenska djurparker får man inte utfodra med levande foderdjur (undantaget insekter till terrariedjur då)......Men det är mycket i Kina som är omdiskuterat......

Annons