Jag tycker det är djurplågeri!
Jerry_ciklid skrev:Håller med, grymt... Men en fråga; vad gjorde du på hennes sida???;)
Jenny054 skrev:Kampfiskar kan leva i små utrymmen, se bara i vissa Zoobutiker.
Gör man dessutom dagliga vattenbyten så borde ju det inte vara helt dåligt.
Har själv en kampfisk i max 3L visserligen med bubbelpump och lite växter och den mår bra..
Har själv en kampfisk i max 3L visserligen med bubbelpump och lite växter och den mår bra..
Gaffel skrev:Frågan är väl kanske inte så mycket hurvida kampfisken lever en dräglig tillvaro som varför någon bryr sig mer om sitt nintendo och vad hon nu hette igen än sina egna firrar?
http://i117.photobucket.com/albums/o48/tjugoettnollnoll/thisisme.jpg
Gaffel skrev:Frågan är väl kanske inte så mycket hurvida kampfisken lever en dräglig tillvaro som varför någon bryr sig mer om sitt nintendo och vad hon nu hette igen än sina egna firrar?
http://i117.photobucket.com/albums/o48/tjugoettnollnoll/thisisme.jpg
Jenny054 skrev:Verkligen inte.
Rödhårig faktiskt.
Agnez skrev:Hahaha....ställde den frågan till mig själv åxå men kom på att Bimbo- wannabeen som är upprinnelse till tråden i själva verket troligtvis inte är så blond av naturen som håret visar. Detta är ju förstås rena spekulationer från min sida som jag inte har några som helst belägg för egentligen men det är vad jag tror.
Jenny054 skrev:
Har själv en kampfisk i max 8L visserligen med bubbelpump och lite växter och den mår bra..
Kapten Kirk skrev:8 liter, herregud :confused:
Vad tänker du på?
Tänker du bara att de ska se snyggt ut?
Tror inte att en seriös akvarist hade gjort som du.
Kapten Kirk skrev:8 liter, herregud
Vad tänker du på?
Tänker du bara att de ska se snyggt ut?
Tror inte att en seriös akvarist hade gjort som du.
Fanbyalperna skrev:Det finns korkade i alla hårfärger. Ett utmärkande drag är att de håller fisk i för små utrymmen.
Baf2 skrev:Om man bor i Vårlberg så har man IQ lägre än en fisk!
Nejrå Skoja men hur kan du bo i vårlberg åker förbi där när vi åker till Sommar stugan vilket ställe nästan som ähhh Stockholm
JojjeN skrev:Det är nu bevisat att rödhåriga är minst lika korkade som blonda.
JojjeN skrev:Jo, fast jag såg dig skriva i en tråd med en kille som hade 3 kampfiskar (Snart 2 :P) i en burk på 16 liter, det borde du ju inte säga något om om du har en i hälften.
Mobster skrev:Lite väl aggressiv ton här nu tycker jag, många som skriver onödiga saker och det hade nog kunnat undvikas om du direkt skrivit att det var karantän/tillfälligt, tror alla tolkade det, inklusive jag själv, som att du tyckte det var helt okej att låta kampfiskar ha ett hem i 8 liters...
Jenny054 skrev:Vad fan skulle jag ha gjort då?
Spolat ner stackarn i toaletten?
En zoobutik tar inte heller emot en fisk som knappt har några fenor..
Men eftersom du verkar så jävla proffsig och bra så kan ju du vara snäll och tala om vad fan jag ska göra då?
Jenny054 skrev:Lite skillnad på en ensam kampfisk i ett akvarium som går som karantän..
Än 3 stycken i 16L..
Bevis? Hur många karlar kör rattfulla?
Hur många karlar är med i bilolyckor?
Vilka är det som rånar och misshandlar?
Jo till en största del män..
Där fick du ett bevis..
tjugoettnollnoll skrev:Du ska köpa ett till akvarium! För mig var det inte så svårt att räkna ut ;-0
Jenny054 skrev:Må kanske vara en hård ton, och därmed fick ni se bevis på att rödhåriga har temprament. :D
Ahlqvist skrev:Meh! Visst fan går det att hålla dem i små fjuttbaljor... men det är för h-e djurplågeri! Det har inget med vattenbyten att göra... man måste få sträcka ut :S
splatt skrev:Det är faktist fler kvinnor än män som kör rattfulla!
Annars tycks ni alla vara ganska så trångsynta å dumma??
vem fan har sagt att visheten siiter i hårfärgen??? :)
Nina82 skrev:Kan och bör är två helt skilda saker..
Jag tycker det är vår skyldighet att se till att våra djur får en miljö som är så lik den de skulle ha om de levde i det vilda som möjligt.
Idioti att hålla fiskar i så små utrymmen..
En människa KAN bo i en låda på 3 x 3 meter oxå... men vem gör det.
Även fiskar måste få stimulans och en chans att "sträcka på sig".
NIC skrev:Fint sagt Nina!!
Agnez skrev:E du totalt färgblind? Bara att lääääsa rödtopp och laxrosa i samma mening skär sig fullständingt...låter som en hiskelig kombination.:p
JojjeN skrev:Jag är själv blond. ;) Men vi killar köper iaf inte bröst för 50'000. :P
Jenny054 skrev:Lite OT, men det finns allt killar som köper sig penisförlägningar och förtjockningar och en sån operation är i regel mycket riskfyll!
Så vem är den som är korkad?
En kille som löper stor chans att aldrig kunna använda sin grej pga fåfänga, eller en tjej vars bröstoperation i regel lyckas utan komplikationer? :D