Djurplågeri!

#1 - 4 september 2008 20:34
Jag hittade denna bild på Natasha Peyres blogg.

Jag tycker det är djurplågeri!

#2 - 4 september 2008 20:43
Ännu en självisk människa som endast tänker på sitt eget bästa :(

Många verkar missa att även fiskar är djur och ist tro att det är en prydnad [:-5] [:-74]
#3 - 4 september 2008 21:02
Håller med, grymt... Men en fråga; vad gjorde du på hennes sida???;)
#4 - 4 september 2008 21:15
kan man vänta sig nåt annat av en siliconstinn blond wannabe;)
hon har nog inte så mycket djupare tankar och defenitivt inte om de inte berör henne själv!
#5 - 4 september 2008 21:20
Vad är det som är sånt djurplåger med detta då?
#6 - 4 september 2008 21:21
Jenny054 skrev:

...
#7 - 4 september 2008 21:26
Jenny054 skrev:

Den där "skålen" lär väl inte rymma mer än en liter? Är det verkligen så svårt att se vad som är fel?
#8 - 4 september 2008 21:28
Jenny054 skrev:

En kampfisk... I en vas [:-53]
#9 - 4 september 2008 21:40
Håller med, grymt... Men en fråga; vad gjorde du på hennes sida???;)

Var inne och läste lite. Inte särskillt kul :(
#10 - 4 september 2008 21:43
Jag vet inte ens vem det är :confused:... Verkar dock inte ha missat nåt viktigt.
#11 - 4 september 2008 21:54
Kampfiskar kan leva i små utrymmen, se bara i vissa Zoobutiker.
Gör man dessutom dagliga vattenbyten så borde ju det inte vara helt dåligt.

Har själv en kampfisk i max 8L visserligen med bubbelpump och lite växter och den mår bra..
#12 - 4 september 2008 21:57
Jenny054 skrev:

Har själv en kampfisk i max 3L visserligen med bubbelpump och lite växter och den mår bra..

Inget jag hade valt att ha..
#13 - 4 september 2008 21:59
Jenny054 skrev:

Har själv en kampfisk i max 3L visserligen med bubbelpump och lite växter och den mår bra..

Kan och bör är två helt skilda saker..

Jag tycker det är vår skyldighet att se till att våra djur får en miljö som är så lik den de skulle ha om de levde i det vilda som möjligt.

Idioti att hålla fiskar i så små utrymmen..

En människa KAN bo i en låda på 3 x 3 meter oxå... men vem gör det.

Även fiskar måste få stimulans och en chans att "sträcka på sig".
#14 - 4 september 2008 21:59
Jenny054 skrev:

Kan och kan... Jag kan åxå leva i ett litet utrymme men jag skulle må bra mycket bättre av ett stort... Och många (inte alla) zoobutiker har små akvarium just för att dom inte får plats med större, och fisken ska ju inte vara där resten av sitt liv...
#15 - 4 september 2008 22:57
Jenny054 skrev:
är du blond?
#16 - 4 september 2008 22:59
åheim skrev:
är du blond?

Verkligen inte.
Rödhårig faktiskt.
#17 - 5 september 2008 00:37
Frågan är väl kanske inte så mycket hurvida kampfisken lever en dräglig tillvaro som varför någon bryr sig mer om sitt nintendo och vad hon nu hette igen än sina egna firrar?

http://i117.photobucket.com/albums/o48/tjugoettnollnoll/thisisme.jpg
#18 - 5 september 2008 05:49
visst är det djurplågeri, men det är Låååååångt ifrån bara blonda brudar med stora rattar som håller kampfiskar i små utrymmen.

kampfiskar blir ju typ marknadsförda så, att de går att ha i miniutrummen, sorgligt men det verkar inte som kampfiskarna bryr sig bara vattenkvaliten är god.

jag är inte för små skålar, men kampfiskarna får inga kroppsliga skador av det iallafall.
#19 - 5 september 2008 15:32
Det är nästan så jag borde åka hem till henne personligen och hjälpa henne och sätta upp ett större kar till kampfirren ju och dräggla :D :D :D
Risken e dock att det inte blitt mycket gjort me fisken........
#20 - 5 september 2008 15:52
Gör det nått att jag länkar till tråden och skickar till henne? Inte för jag tror en bimbo skulle bry sig, men ändå,

Frågar eftersom några skrivit om henne också och inte bara om fisken. :P
Bilagor:
#21 - 5 september 2008 17:09
Gaffel skrev:
Frågan är väl kanske inte så mycket hurvida kampfisken lever en dräglig tillvaro som varför någon bryr sig mer om sitt nintendo och vad hon nu hette igen än sina egna firrar?

Kommentar är överflödig! :D
#22 - 5 september 2008 18:00
Gaffel skrev:

Klockrent :P

Det ser ut som vattennivån är ojämn, men det är bara bakgrunden som är sne!
Och sen är ju inte fiskar hela mitt liv, utan mer en liten hobby, Så jag förstår inte riktigt vad bilden på mig har med denna tråd att göra..
Bilagor:
#23 - 6 september 2008 16:11
Jenny054 skrev:
Verkligen inte.

Rödhårig faktiskt.

Hahaha....ställde den frågan till mig själv åxå men kom på att Bimbo- wannabeen som är upprinnelse till tråden i själva verket troligtvis inte är så blond av naturen som håret visar. Detta är ju förstås rena spekulationer från min sida som jag inte har några som helst belägg för egentligen men det är vad jag tror.
Bilagor:
#24 - 6 september 2008 16:31
Agnez skrev:
Hahaha....ställde den frågan till mig själv åxå men kom på att Bimbo- wannabeen som är upprinnelse till tråden i själva verket troligtvis inte är så blond av naturen som håret visar. Detta är ju förstås rena spekulationer från min sida som jag inte har några som helst belägg för egentligen men det är vad jag tror.

Ha, ha... Du har kommit på det :D.. Dumma brunetter färgar håret för att bli så smarta som oss blondiner men ger oss då dåligt rykte :p :D
#25 - 6 september 2008 17:24
Jenny054 skrev:

Har själv en kampfisk i max 8L visserligen med bubbelpump och lite växter och den mår bra..

8 liter, herregud :confused:

Vad tänker du på?
Tänker du bara att de ska se snyggt ut?
Tror inte att en seriös akvarist hade gjort som du.
#26 - 6 september 2008 18:44
8 liter, herregud :confused:

Vad tänker du på?

Det är nu bevisat att rödhåriga är minst lika korkade som blonda.
#27 - 6 september 2008 19:01
Det finns korkade i alla hårfärger. Ett utmärkande drag är att de håller fisk i för små utrymmen.
#28 - 6 september 2008 19:06
Kanske inte ska vara för hård, tror hon har förstått vinken att det är alldeles för litet för en fisk, vilken fisk som helst egentligen, om det inte är lax man köpt på ICA, fast då kanske den inte är så rolig att titta på efter en vecka...eller så kanske den är ännu roligare då den kanske hittat sätt att röra sig mer än kampfisken :)

Som någon sa i början så har många djur/fiskaffärer kampfiskar i väldigt små burkar, men de har oftast alldeles för mycket fisk i alla burkar och för små burkar till väldigt många sorters fisk just för att det är en hållplats, inte ett hem. Om jag inte minns fel har de andra regler än privatpersoner t.o.m.
#29 - 6 september 2008 19:28
Nu är ni taskiga, rödhåriga damer är inte alls dumma, faktum är att få saker slår en rödtopp i laxrosa korsett..
#30 - 6 september 2008 19:43
Om man bor i Vårlberg så har man IQ lägre än en fisk!
Nejrå Skoja men hur kan du bo i vårlberg åker förbi där när vi åker till Sommar stugan vilket ställe nästan som ähhh Stockholm;)
#31 - 7 september 2008 11:37
8 liter, herregud

Vad tänker du på?

Vad fan skulle jag ha gjort då?
Spolat ner stackarn i toaletten?
En zoobutik tar inte heller emot en fisk som knappt har några fenor..
Men eftersom du verkar så jävla proffsig och bra så kan ju du vara snäll och tala om vad fan jag ska göra då?

Det finns korkade i alla hårfärger. Ett utmärkande drag är att de håller fisk i för små utrymmen.

Mmmm.. Jag är så jävla korkad..
Säg något mer jag inte vet!

Baf2 skrev:
Om man bor i Vårlberg så har man IQ lägre än en fisk!

Nejrå Skoja men hur kan du bo i vårlberg åker förbi där när vi åker till Sommar stugan vilket ställe nästan som ähhh Stockholm

VÅLBERG annars..
Hellre Vålberg än Kronoparken och Våxnäs med tanke på all skit man läser i tidningarna!

JojjeN skrev:

Mmm.. Det finns bevis på att ni killar är dumma i huvudet ni oxå så..
Vilken skräll!
#32 - 7 september 2008 12:25
Jo, fast jag såg dig skriva i en tråd med en kille som hade 3 kampfiskar (Snart 2 :P) i en burk på 16 liter, det borde du ju inte säga något om om du har en i hälften.
#33 - 7 september 2008 12:26
Jenny054 skrev:

Mmm.. Det finns bevis på att ni killar är dumma i huvudet ni oxå så..

Vilken skräll!

Lägg fram bevisen
#34 - 7 september 2008 13:14
JojjeN skrev:
Jo, fast jag såg dig skriva i en tråd med en kille som hade 3 kampfiskar (Snart 2 :P) i en burk på 16 liter, det borde du ju inte säga något om om du har en i hälften.

Lite skillnad på en ensam kampfisk i ett akvarium som går som karantän..
Än 3 stycken i 16L..

Bevis? Hur många karlar kör rattfulla?
Hur många karlar är med i bilolyckor?
Vilka är det som rånar och misshandlar?

Jo till en största del män..
Där fick du ett bevis..
#35 - 7 september 2008 13:22
Lite väl aggressiv ton här nu tycker jag, många som skriver onödiga saker och det hade nog kunnat undvikas om du direkt skrivit att det var karantän/tillfälligt, tror alla tolkade det, inklusive jag själv, som att du tyckte det var helt okej att låta kampfiskar ha ett hem i 8 liters...
#36 - 7 september 2008 13:24
korkat av människan att göra så..

jenny054
elak ton emot dig, och tillbaka mot dom. onödigt från alla parter...

blondiner, brunetter, män, kvinnor...who care's...människan's korkade sidor förvånar mig aldrig...
#37 - 7 september 2008 13:40
Mobster skrev:
Lite väl aggressiv ton här nu tycker jag, många som skriver onödiga saker och det hade nog kunnat undvikas om du direkt skrivit att det var karantän/tillfälligt, tror alla tolkade det, inklusive jag själv, som att du tyckte det var helt okej att låta kampfiskar ha ett hem i 8 liters...

Im with you
#38 - 7 september 2008 14:25
Jenny054 skrev:
Vad fan skulle jag ha gjort då?

Spolat ner stackarn i toaletten?

En zoobutik tar inte heller emot en fisk som knappt har några fenor..

Men eftersom du verkar så jävla proffsig och bra så kan ju du vara snäll och tala om vad fan jag ska göra då?

Du ska köpa ett till akvarium! För mig var det inte så svårt att räkna ut ;-0
#39 - 7 september 2008 14:33
Du sa faktiskt aldrig att det var för karantän...
#40 - 7 september 2008 14:54
Jenny054 skrev:
Lite skillnad på en ensam kampfisk i ett akvarium som går som karantän..

Än 3 stycken i 16L..

Bevis? Hur många karlar kör rattfulla?

Hur många karlar är med i bilolyckor?

Vilka är det som rånar och misshandlar?

Jo till en största del män..

Där fick du ett bevis..

Det är faktist fler kvinnor än män som kör rattfulla!

Annars tycks ni alla vara ganska så trångsynta å dumma??
vem fan har sagt att visheten siiter i hårfärgen??? :)
#41 - 7 september 2008 15:02
splatt skrev:

90% av alla fjortisar och silikon nördar är blonda, och hur smarta är dom på en skala? ;)
#42 - 7 september 2008 15:05
Precis lika dumma som alla mörkhåriga fjortisar å silkonpumpade nördar
#43 - 7 september 2008 15:27
Diskussionen om silikonbröst och hårfärg är tämligen korkad, skärpning nu.

Jenny:

Det såg faktiskt ut som att du tyckte det var helt okej att ha fisken i 8 L, du skrev aldrig att det var till för karantän. Därför alla reaktioner skulle jag tro.
#44 - 7 september 2008 15:38
Du ska köpa ett till akvarium! För mig var det inte så svårt att räkna ut ;-0

För att hålla en kampfisk i karantän räcker 8 liter alldeles utmärkt.
#45 - 7 september 2008 17:00
Må kanske vara en hård ton, och därmed fick ni se bevis på att rödhåriga har temprament. :D
#46 - 7 september 2008 17:31
Att hålla en kampfisk i en vas eller dyl. är förkastligt och ren idioti. Snackar man karantän och liknande, är det en annan femma... Men fy fan för att hålla fisk i små pytteutrymmen [V]
#47 - 7 september 2008 17:34
Jenny054 skrev:
Må kanske vara en hård ton, och därmed fick ni se bevis på att rödhåriga har temprament. :D

Host!! Det är väl det ni är kända för!;)
On topic igen. Det går säkert att ha dom i såna små akvarium/vasar plastlådor osv om man sköter vattenbyterna. I naturen kan det ju variera ganska rejält med utrymme för dessa krabater. Dock så ska man ju inte plåga dom i onödan utan ha iaf ett 50l kar åt den. Tror dock inte att personen som denna tråd handlar om (eller var det hårfärg), har en aning om vad hon håller på med, så tyvärr så kommer nog inte den kampfisken leva någon längre tid.:(
#48 - 7 september 2008 17:37
Meh! Visst fan går det att hålla dem i små fjuttbaljor... men det är för h-e djurplågeri! Det har inget med vattenbyten att göra... man måste få sträcka ut :S
#49 - 7 september 2008 17:55
SOm att hissen stannar och man aldrig kommer ut igen, möjligen ibland får mat nerkastad i en lucka i taket.
#50 - 7 september 2008 17:57
Precis, tror nog jag kan hålla de flesta puckon vid liv i min garderob, men jag tror inte de skulle trivas särskilt bra där.
#51 - 7 september 2008 18:23
Ahlqvist skrev:
Meh! Visst fan går det att hålla dem i små fjuttbaljor... men det är för h-e djurplågeri! Det har inget med vattenbyten att göra... man måste få sträcka ut :S

Jo självklart är det det, iaf ur vårat synsätt, modernatur skiter nog i det.
Men detta ska man ju inte ta i system att ha dom i små utrymmen utan ge dom en som du skriver utrymme att sträcka ut sig på! Men allt är ju beroende på trender det "kändisarna" gör så följer en helvetes massa puckon efter. Kvittar om det gäller djur eller annat tokigheter.
#52 - 7 september 2008 18:37
Kändisar är en styggelse =p Och jag tror inte moder natur skiter i det... för hon kan minsann vanskapa individer som hålls i för små fängelser och hon kan döda även den starkaste av fiskar.. då de inte sköts rätt. Men som du säger, det är aldrig bra när förebilder beter sig galet :S
#53 - 8 september 2008 21:05
ja då ä vi alla djurplågare.. ska ta en sväng till SydAmerika å släppa tillbaks mina..
#54 - 8 september 2008 21:11
JojjeN skrev:

Och va fan ska det betyda? Blivit brädad av ett blont bomnedslag eftersom du har sådana åsikter om oss blondiner eller?;)
#55 - 8 september 2008 21:14
Gaffel skrev:
Nu är ni taskiga, rödhåriga damer är inte alls dumma, faktum är att få saker slår en rödtopp i laxrosa korsett..

E du totalt färgblind? Bara att lääääsa rödtopp och laxrosa i samma mening skär sig fullständingt...låter som en hiskelig kombination.:p
#56 - 8 september 2008 21:20
splatt skrev:
Det är faktist fler kvinnor än män som kör rattfulla!

Annars tycks ni alla vara ganska så trångsynta å dumma??

Känner att jag e lite på krigsstigen idag...hm...vet inte varför, men nu e de så. Vill bara veta var du fått dom uppgifterna ifrån, att det kör fler kvinnor än män, rattfulla? Verkat väldigt osannolikt att det skulle vara så.
#57 - 8 september 2008 21:37
Agnez skrev:
E du totalt färgblind? Bara att lääääsa rödtopp och laxrosa i samma mening skär sig fullständingt...låter som en hiskelig kombination.:p

:D.. Det var även min första tanke :p.. Men jag är väl inte lika stridslysten som du....idag. ;)
#58 - 8 september 2008 21:40
Nina82 skrev:
:D.. Det var även min första tanke :p.. Men jag är väl inte lika stridslysten som du....idag. ;)

:D:D:D...nej, vi har ju alla våra bra och dåliga dagar...fast jag är på bättre humör nu efter att jag fick spy lite galla på vissa inlägg....fniss...
#59 - 8 september 2008 21:58
Nina82 skrev:
Kan och bör är två helt skilda saker..

Jag tycker det är vår skyldighet att se till att våra djur får en miljö som är så lik den de skulle ha om de levde i det vilda som möjligt.

Idioti att hålla fiskar i så små utrymmen..

En människa KAN bo i en låda på 3 x 3 meter oxå... men vem gör det.

Även fiskar måste få stimulans och en chans att "sträcka på sig".

Fint sagt Nina!!
Guest
#60 - 8 september 2008 21:59
NIC skrev:
Fint sagt Nina!!

Fint sagt NIC! ;)
#61 - 8 september 2008 22:01
NIC skrev:
Fint sagt Nina!!

Tack Nic :D
#62 - 8 september 2008 22:02
Anettejt skrev:
Fint sagt NIC! ;)

Fint sagt Anette :p
#63 - 8 september 2008 22:03
Fan, nu blev jag snurrig... ;)
#64 - 9 september 2008 00:45
Agnez skrev:

Det tyckte jag inte alls det när det begav sig, fast sen och andra sidan hade hon antagligen kunnat klä sig i säck och aska och ändå fått samma reaktion.. :p
#65 - 11 september 2008 05:03
Agnez skrev:
Och va fan ska det betyda? Blivit brädad av ett blont bomnedslag eftersom du har sådana åsikter om oss blondiner eller?;)

Jag är själv blond. ;) Men vi killar köper iaf inte bröst för 50'000. :P

Aja, nog om sån skit, vi pratade ju om djurplågeri. :P
#66 - 11 september 2008 07:02
JojjeN skrev:
Jag är själv blond. ;) Men vi killar köper iaf inte bröst för 50'000. :P

Lite OT, men det finns allt killar som köper sig penisförlägningar och förtjockningar och en sån operation är i regel mycket riskfyll!

Så vem är den som är korkad?
En kille som löper stor chans att aldrig kunna använda sin grej pga fåfänga, eller en tjej vars bröstoperation i regel lyckas utan komplikationer? :D
#67 - 11 september 2008 12:00
Å herregud...
Man glömmer bort att det är ett forum om akvaristik;)
#68 - 12 september 2008 09:33
JojjeN skrev:
Lägg fram bevisen

Säger bara en sak.. Darwin awards...

... men idioter finns i alla former, kön, åldrar och färger.. varför diskriminera? :)
#69 - 16 september 2008 14:47
Jenny054 skrev:
Lite OT, men det finns allt killar som köper sig penisförlägningar och förtjockningar och en sån operation är i regel mycket riskfyll!

Så vem är den som är korkad?

En kille som löper stor chans att aldrig kunna använda sin grej pga fåfänga, eller en tjej vars bröstoperation i regel lyckas utan komplikationer? :D

Det håller inte, så länge du inte har statistik:confused:

Det är betydligt fler tjejer som opererar brösten än killar som opererar tasken skulle jag gissa på.
#70 - 16 september 2008 18:20
Jag skickade in klagomål till blocket för ett tag sedan för att det såldes så många guldfiskskålar där, både med och utan guldfiskar. Då fick jag svaret "Jag förstår inte vad som är problemet med det här. Guldfiskskålar har funnits i hundratals år."

Jaha ja. :)
#71 - 19 september 2008 17:37
Har följt denna tråd i ca en veckas tid nu och den blir bara bättre och bättre:)
Från att nån har en åsikt om djurplågeri till att tjejer är rattfulla oftare än killar och vem som opererar vad!!!
Fortsätt gärna, sånt här höjer en annars tråkig fredagkväll:D:D:D
#72 - 19 september 2008 17:45
Visst att denna tråden ligger i övrigt men vad handlade den om från början?
;)
#73 - 21 september 2008 05:45
- Skum tråd! Typ! Handlar om mycket. Mer fokus kanske på fisken --->[:-176]
#74 - 21 september 2008 06:12
Nu handlar den tydligen om att alla skriver offtopic om att dom tycker vi andra gick offtopic. ^^

Annons