djurmagazinet?

#1 - 24 augusti 2008 17:44
Hopp
Såg annons från Djurmagazinet (Uppsala) om bla 10 neontetra för 39:- och undrar innan jag hastar dit: är de seriösa? Med det priset, vilken kvalitet får man?

(annonen frontades av en guldfiskskål med en gigantisk guldfisk i, dessutom utan vare sig växter, pump, grus eller något annat än vatten, gjorde mig än mer fundersam)
#2 - 24 augusti 2008 17:59
nja en reklambild säger väll igentligen inget om hur seriöst ett företag e ?? eller självklart finns det väll undantag

mvh//stefan
#3 - 24 augusti 2008 18:10
Enligt mina erfarenheter av butikskedjan, så har jag bara gott att säga.
Har handlat mycket på Djurmagazinet och har varit nöjd med både fiskar och andra prylar jag köpt.
#4 - 24 augusti 2008 18:14
fast 10 neontetror för 39 är förskrämligt billigt! passa på säger ja!!

måste vara ngn drive av något slag..
#5 - 24 augusti 2008 18:34
Jag har bara positiva erfarenheter av Djurmagazinet. De har även en reklamationsrätt på fiskar om de dör inom en vecka. Det är bara att gå tillbaka med den döda fisken och kvitto så får man en ny. Fungerar kanske inte alltid om man har en bit att åka, men det är seriöst av butiken att erbjuda den garantin.
#6 - 24 augusti 2008 18:41
Lever dom i butiken brukar dom överleva hem iaf :) Djurmaggans fiskgaranti är guld värd, även om jag personligen inte skulle gå och reklamera en död neontetra ^^

//C
#7 - 24 augusti 2008 19:16
I alla branscher finns väl lockpriser.
En gång i tiden kunde man köpa tetror för 50 öre styck i Uppsala.
Just neon tror jag det var? - Var det i Eriksberg?
Under inköpspriset hävdade konkurrenterna då.
Såklart han blev utmobbad.
OT - 50 öre kostar en nykläckt kyckling i Filippinerna under påsken...
#8 - 25 augusti 2008 07:02
det låter ju bra. SKynda fynda, med andra ord. Tackar! :)

limpus skrev:
nja en reklambild säger väll igentligen inget om hur seriöst ett företag e ??

Så här menar jag: annonser och reklam används för att dels sälja en viss vara, dels skapa en profil åt företaget. När en zooaffär väljer att göra reklam för sig med en bild på en enorm guldfisk i en liten skål så signalerar det åtminstone för mig att de inte är så haj på det här med akvarium.
http://www.djurmagazinet.se/tidning/dm-aug-08.pdf (första sidan)

MEN det kan ju helt enkelt vara så att den som gör Djurmagazinets annonser inte kan något om djur, medan Djurmagazinet själva inte har så stor koll på marknadsföring, och så blir det miss i kommunikationen.

I vilket fall så verkar ni andra ju nöjda med butiken, och jag litar på det :)
Bilagor:
#9 - 25 augusti 2008 11:50
Köpte 20st på djurmagasinet i valbo köpcentrum.
Lika bra att passa på med det priset.
#10 - 25 augusti 2008 13:16
mikey13 skrev:
Enligt mina erfarenheter av butikskedjan, så har jag bara gott att säga.

Har handlat mycket på Djurmagazinet och har varit nöjd med både fiskar och andra prylar jag köpt.

Jag håller med. Kunnig personal och bra hantering av djuren, det jag har sett iaf. ;)

eppelviken skrev:
Jag har bara positiva erfarenheter av Djurmagazinet. De har även en reklamationsrätt på fiskar om de dör inom en vecka. Det är bara att gå tillbaka med den döda fisken och kvitto så får man en ny. Fungerar kanske inte alltid om man har en bit att åka, men det är seriöst av butiken att erbjuda den garantin.

Åhh... Det visste inte jag.. Nu har det ju gått bra för mig men det är bra att veta... :)
#11 - 25 augusti 2008 13:31
Vad jag vet så finns inget annat DjurMagazinet i Uppsala än Gunnars Hund & Katt?
Gunnars Hund och Katt säljer inga fiskar, bara tillbehör till hund, katt och gnagare. I alla fall när jag var där senast (i våras).
#12 - 26 augusti 2008 18:01
På TropAkvarieImport i Göteborg kostade 10st. 69:- (standardpris a la post-it stil) för ett gäng månader sedan. Vad betalar ni på östkusten för er fisk egentligen? ;)

// M
#13 - 26 augusti 2008 18:29
För mycket många gånger, allt för mycket...

//C
#14 - 27 augusti 2008 06:55
Annika skrev:
Vad jag vet så finns inget annat DjurMagazinet i Uppsala än Gunnars Hund & Katt?

Gunnars Hund och Katt säljer inga fiskar, bara tillbehör till hund, katt och gnagare. I alla fall när jag var där senast (i våras).

De har ett litet kar med neontetror, ett litet kar med blandad gurami, ett litet kar med platy och ett litet kar med växter. Inga tillbehör vad jag kunde se. Så i princip säljer de inte fisk... ;)

För mycket många gånger, allt för mycket...

//C

Håller med!
#15 - 27 augusti 2008 07:17
Hornbach i malmö tar som standard 4,50/st, ibland nere på 3,50.
Men fisken är hiskeligt liten, kanske 1,5 cm.

St.Knuts i malmö tar 12/st eller 100 för 10. Men då är den å andra sidan
3-3,5 cm och ser generellt sett ut att vara högre kvalité, dvs bra fenor,
klara färger.

skall snart köpa mig 30-40 st där.......
#16 - 27 augusti 2008 07:43
Kensa skrev:
Hornbach i malmö tar som standard 4,50/st, ibland nere på 3,50.

Men fisken är hiskeligt liten, kanske 1,5 cm.

St.Knuts i malmö tar 12/st eller 100 för 10. Men då är den å andra sidan

3-3,5 cm och ser generellt sett ut att vara högre kvalité, dvs bra fenor,

klara färger.

skall snart köpa mig 30-40 st där.......

Jag såg en tjej på Hornbach i Stockholm öppna påsen med nya fiskar och bara släppa ut dem. Påsarna låg förslutna i karen så de var väl tempurerade men det var allt, sen slängdes de bara i utan inkoppning... Jag vände på klacken och gick, jag handlar inte där.

Mina butiker i stockholm är just Djurmagasinet i Farsta och Tyresö, Akvarielagret i Bromma och Södermalms Akvarieaffär. ;)

Annons