Djurbutik i stockholm

#1 - 29 december 2006 07:52
Jag ska åka till stockholm och undrar vilken zoobutik som ni tycker är bra där nere ^^ Jag hittade en butik som låg i stockholm och det är Akvariumbutiken.se.. eller är den bara på internet ?

Skulle gärna vilja ha ett snabbt svar :)
#2 - 29 december 2006 08:51
www.akvarielagret.se (bromma)
www.akvarieleasing.se (sök google om adressen inte fungerar) solna/sundbyberg?
globefish vid globen...
södermalms akvarieaffär
googla upp namnen om du vill ha mer info
#3 - 29 december 2006 14:14
sad_ant skrev:
www.akvarielagret.se (bromma)

www.akvarieleasing.se (sök google om adressen inte fungerar) solna/sundbyberg?

globefish vid globen...

södermalms akvarieaffär

googla upp namnen om du vill ha mer info

Zookedjan Arken har många bra affärer runt i storstockholm.
#4 - 29 december 2006 14:32
Malinitzi skrev:
Zookedjan Arken har många bra affärer runt i storstockholm.

Visst! Om det är hundhalsband verderbörande är ute efter. Vad beträffar fisk är det bortkastad tid. De tidigare rekommenderade butikerna är de som gäller.
#5 - 29 december 2006 15:01
Jodå, Arken har katthalsband också. Har köpt både grodor och malar där. Inget större fel på dem vad jag kan se.
#6 - 29 december 2006 16:01
jag va på fridhems akvarier i går och köpte lite fisk och där va det kanon rena akvarier,pigga fiskar,friska och fina där va det bara allt som har med fiskar och akvarier att göra jätte trevlig personal.drottningholmsgatan 1.
#7 - 29 december 2006 19:30
Vad för fiskar är du mest intresserad av så ska vi lotsa dig rätt, men finns flera bra butiker här.
#8 - 30 december 2006 21:03
håller helt med MaxRobban :)

Om du bara kommer att hålla till inne i city finns ju alltid södermalms akvarieaffär. annars är det lätt att ta tunnelbanan ut till tex bromma om du vill till akvarielagret.

finns många affärer.....
#9 - 5 januari 2007 16:57
Jag hann ner innan jag hann kolla tråden.. Ska ner nån gång i februari.. Jag hade bara tänkt kollat lite i affärerna för skojs skull.. De blir nog globefish nästa gång :)
#10 - 5 januari 2007 19:42
globefish är rätt udda lite grosistkänsla tycker jag, fiskarna verkar må sådär inte helt 100%, akvarielagret är affären man bör åka till om man bara ska till en... södermalms är charmig lite mindre och udda, ha god tid på dig där :) han håller sig till "naturformer" och inte de framodlade varianterna, vilket ju både kan vara positivt och negativt...
akvarielagret är stort och ger ett kunnigt intryck har även en hel del salt
#11 - 5 januari 2007 19:55
Mera tips...

Jag vill också ha tips fast jag bor i Stockholm...

Jag vill gå i fina affärer och med friska fiskar... Gärna lite roliga grejer, typ räkor och sån´t... ;)
Är det någon som har varit på Zoo i Länna, vid Mio Möbler???
#12 - 8 januari 2007 18:59
Om ni bara ska till en butik i stockholm så ska ni gå till Akvarieleasing i Sundbyberg! Brett utbud + att personalen har tid att snacka lite. På akvarielagret känns det mest trångt, och man får armbåga sig fram till personalen om man e där efter 5 :p Om det däremot är salt ni är ute efter så är kanske akvarielagret bättre. Leasing har typ 9 st. 200 liters med salt. Lagret lite mer.

Men, som den kloke Fohrman sa: Bilda er en egen uppfattning".
Hursomhelst så tycker jag att leasing är roligare att gå och kolla i. Renare akvarier och bredare utbud.

Detta är MIN uppfattning.

Mvh. Simon

Annons