DIY filter

#1 - 9 november 2007 21:27
jag har tänkt bygga innerfilter lite som http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=286&Itemid=206 men jag vet inte var jag ska få matrial samt vad jag ska använda var hittar man et sk. "powerhead" (tror jag) och vad ska jag använda för att sätta filtermattan med powerheadet bakom? jag bor i tyresö där det finns clas ohlson biltema och så
#2 - 9 november 2007 22:54
Powerhead är typ av cirkulationspump. Den som finns i artikeln skulle jag nog vilja kalla just cirkulationspump och inte Powerhead, men det är ju egentligen oviktigt. Det du behöver är en pump och den hittar du i närmsta akvarie affär.

Du kan i stort sett använda vilken typ av plast som helst för att fixa "hållaren" till filter mattan. Akvariesilikon är det säkraste sätte att sätta ihop delarna men kan tyvärr vara lite svårt at få att fästa på vissa plaster.
#3 - 10 november 2007 11:41
ok jag tänkte kanske genomskinlig plast eller glas för att hålla den på plats
#4 - 10 november 2007 15:26
om du är villiga att tömma karet så är nog det smidigaste och snyggaste att silicona fast 2 glaslister direkt i akvariet som du sätter filtermattan bakom!
#5 - 10 november 2007 16:09
ok men jag vet inte om jag vill tömma men om jag köper nytt ska jag tänka på det

Annons