[quote=andreassofus]ok. mer än va ja visste. du har visst hängt upp dig på den där glassen verkar de som, jag är inte dum vettu, ja förstår att man inte kan komma in med en halv glass och vill ha pengarna tillbaka.
ja ger mig.. klart man kan skriva va man vill
förlåt c.ciklid om ja har förstört din tråd med mitt gnäll[/quote]
Det var en LIKNELSE, med det vill ja ha sagt att folk tror att man kan byta vad som helst.
Men ibland måste man skriva liknelser för att folk ska förstå.
Min sabmo var i en butik en gång, där en gubbe kom in med en skrivmaskin han hade beställt som han plötsigt ville lämna tillbaka.
han var väldigt oförskämd mot kassörskan och krävde att han skulle ha pengarna tillbaka för en specialbeställd produkt han kom tillbaka med och då utan kartong.
Han hävdar att han har pratat med en konsumentvägledare som sa att han inte ens behövde ha kartongen kvar, för det skulle minsann butiken ha extra av!
Bakom honom stod hans kuvade fru och inte vågade säga något och han hotade med både det ena och det andra.
Butiksägaren kom och besvarade kunden med att han inte fick lämna tillbaka den specialbeställda varan, som i detta fallet ej ens hade originalkartongen.
utan hänvisade tillbaka till konsumentvägledaren om han hade något klagomål.
Om du läser på sidan:
http://www.cyberphoto.se/faq/leveransvillkor.htm
#10 rad 2 så står det följande:
[SIZE=1]Specialbeställda varor debiteras fulla värdet samt frakt och returfrakt.[/SIZE]
[SIZE=1]vilket är praxis inom all handel.[/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1]Är detta [/SIZE][SIZE=2]c.ciklid:s tråd :confused: :confused: :confused: :confused: [/SIZE]
//Calle