Hej,
Jag satte in mina första diskusar i fredags. JAg har haft inlägg tidigare om en som jag trott att det varit fel på, men nu verkar det vara den som är mest aktiv. Av 7 så är det 4 som numer har en mörkgrå färg och verkar må riktigt pyton. Jag upptäckte det i går och gjorde då ett vattenbyte på en tredjedel. Det positiva är de ändå äter, men det går fruktansvärt långsamt och det är inte mycket. Den som är värst drabbad tog jag en bild på alldeles nyss och den finns här http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=131500&gid=133824 och bilden heter problemdiskus. Som man kan se på bilden är den rejält mörk och har även något vitt på kroppen. Jag har observerat sen ett par dagar att många av diskusarna lagt sig på sidan och sedan skjutit iväg mot ett växtblad(precis som om de velat klia sig) Ett annat problem jag haft är temperaturen då jag inte fått upp tempen till mer än 27-28 grader(har haft det lite hektiskt på jobbet så jag har inte haft tid att komplettera upp med ytterligare en värmare)
Vad tror ni? Det känns inte som om detta skulle vara ett normalt bettende och att det skulle vara relaterat till stress kopplat till att de precis bytt miljö. Jag börjar misstänka att de helt enkelt bär på en sjukdom.
/C