Diskus Paradise Aquarium

#1 - 1 september 2007 19:17
någon som hört talas om det innan?
Ligger tydligen vid Kortedala.
http://www.blocket.se/vi/13222574.htm?ca=15_s

/Fredd
#2 - 1 september 2007 19:22
Aldrig, men man måste dit och titta snart, synd att tjejen är trött på alla min resor till zooaffärer :(
#3 - 1 september 2007 19:34
hehe tycker det är lite lurigt för man hittar inget på hitta.se eller google när man söker;p
#4 - 1 september 2007 19:36
Kanske är så nytt att ingen huunnit lägga upp det.. men det skulle vara kul med en hemsida... vad finns det mer för roliga butiker du som också bor i gbg?!
#5 - 1 september 2007 20:19
Jag hittade discus paradise idag. fanns inte så mycke discus där. en del sälskapsfiskar fanns det. Affärn ligger i en källsarlokal på kalendervägen 1 i kortedala. Inget akvarium var det andra likt. såg ut som en fisk loppis. Förlåt. Saknade kassa i butiken.

Patriksg i gbg finns många roliga butiker. Är själv stort kund på havanna zoo en kul butik med många roliga och ovanliga fiskar.
#6 - 1 september 2007 20:24
Havannazoo känner jag till köpte mina fina asellus där :D, finns rätt mycket bra i Ale. Nols ciklid tycker jag bäst om, bor bara 300 meter ifrån också :D så man har en anledning att ta en promenad ibland. finns inga bra i typ kungälv eller trollhättan???
#7 - 1 september 2007 20:28
jo i ale finns det en hel del ja. kungälv finns det väll ingen djur butik i den bemärkelsen har ja förmej. Tillbehör för hund & katt skall det finnas vet jag. men har inte vart där tyvärr så jag kan inte yttra mej. har inte kommit till butiker så utanför gbg i den mån än.
#8 - 1 september 2007 21:16
var där idag oxå, som sagt on om fisk, men akvarierna var ju rena iaf. ;)

nyöppnat är oxå Grizzly i sisjön., dom har rätt höga priser och ingen koll på vilka räkor som är vad. akv. lik plantagens senaste....
Bilagor:
#9 - 1 september 2007 22:06
grizzly? är det en ny butik? hemsida? fullständigt namn?

finns flera bra butiker i gbg, beror väl lite på vad man letar efter å så.
Herkules är en trevlig allaroundbutik, samma med tropakvariefiskimport. Sen finns Gubbero Zoo, en trevlig liten butik med en del diskus. Finns fler butiker men dom 2 som jag besöker mest är Herkules och Tropen, känns som att man inte behöver besöka dom andra lika ofta typ.
#10 - 2 september 2007 07:39
Var på herkules zoo en dag, då lurade dom på mig en bräckvattens fisk fast jag sa att jag hade sötvatten.. :( gubberozoo gillar jag, inte så mycket fisk :( men dom har mycket levande foder, ska lägga en beställning snart :D
#11 - 2 september 2007 08:00
Grizzly var jag oxå på igår. Hemsida vet ej. Det e en kedja såg jag. den ligger i sisjön. Lite akvarium mest tillbehör för djur i butiken.

patriksg va tråkigt att du blev lurad på herkules. är ingen stor fan till herkules. kände mej skit dum första gången jag var där då ja var nybörjare. visste inget alls om fisk så ja bad om hjälp dom tittade på mej som ja va dum i huvudet där. tyvärr. efter det vart där 2 ggr. inte mer
#12 - 2 september 2007 08:04
Ville även ha en mal som passade i mitt 180L och så visade han mig några malar som skulle bli ca 40-50cm, han körde med att "dom anpassar ju sig efter karet" kändes fel så det blev ingen..
Får dom äns säga så? eller sälja bräckfiskar även om dom vet att man har sötvatten hemma???
#13 - 2 september 2007 08:10
Herkules har gjort helt fel där. Man skall vara ärlig. har kunden sötvatten så skall man sälja sötvatten. Att vända bräckvattens fisk till sötvatten är en lång process. Risken är kanske stor att dina fiskar dör tyvärr.Okej att fisken anpassar sej efter stl på karet men du kanske inte vill ha en fisk som anpassar sej efter karet.
#14 - 2 september 2007 08:12
Vilken zoobutik jobbar du på carisma?? hevannazoo eftersom du pratar så gott om dom??? :) men en fisk mår väll inte bra om den är i ett kar som inte är i närheten av vad som rekomenderas???
#15 - 2 september 2007 08:16
En Butik att kolla in är Ciklidhuset i Lerum.
#16 - 2 september 2007 08:21
nej jag jobbar inte på havanna.är stor kund där bara. gillar butiken starkt. tycker de som jobbar där e trevliga och får den hjälp man behöver utan att känna sej dum. jag har vart i gamlestan innan. nu e ja arbetslös tyvärr. finns nästan inga jobb i zooaffärer tt få tag på.
nej fisk som skall va i bräck mår inte alls bra i sötvatten. Det behövs en lång anpassnings period innan dom kan gå i sötvatten.
#17 - 2 september 2007 08:23
Att jobba i en zoobutik skulle va något =) trött på att sälja reservdelar nu!!!!!!!
#18 - 2 september 2007 08:26
jo det var kul att jobba den tid ja jobbade i zoobutik. men tyvärr såg ja hur dom i gamlestan behandlade djuren och angav fel saker om djuren så jag klarade inte av att jobba där mer. så jag sa stopp. nu finns det inte mycke jobb i zoobutiker tyvärr.
#19 - 2 september 2007 08:28
wlappis finns det någon hemsida till ciklidhuset i lerum?
#20 - 2 september 2007 08:34
cirisma www.ciklidhuset.se :)
#21 - 2 september 2007 08:36
tack :) även om jag inte har discus så kan det va kul att kolla. älskar fiskar ju.
#22 - 2 september 2007 08:37
Ändring från zoobutik som yrke till arbetslös gick fort. Sen fortsätta kommentera andra butiker negativt......
#23 - 2 september 2007 08:42
jag har vart arbetslös ca 1 mån hadde glömt att ändra det i min profil. säger bara min mening om gamlestan ju. vet ju vad jag såg och inte såg där.
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 2 september 2007 08:47
carisma skrev:
jag har vart arbetslös ca 1 mån hadde glömt att ändra det i min profil. säger bara min mening om gamlestan ju. vet ju vad jag såg och inte såg där.

Det är ju i högsta grad oseriöst av dig att kommentera konkurrenter till den affär du har jobbat i. Då är man inte seriös.

Jag har varit på Havanna Zoo och den affären var OK för att de hade en del udda intressanta fiskar - men en sådan affär som Herkules är bra mycket bättre.

På Grizzly och Discus Paradis Aquarium har jag ännu inte varit.

Sedan vill jag påminna om att man gärna får kristisera akvarieaffärer här på Zoopet - men INTE ANONYMT
#25 - 2 september 2007 08:48
plantagen på tagenevägen ska ha en del fiskar va?? någon som vart där? ska dit snart och köpa lite växter till min nya lägenhet =)
#26 - 2 september 2007 08:51
har jobbat på zookompniet fram till 1 mån sen då jag sa stopp. när ja jobbade på kompaniet handlade jag inte där utan handlade av konkurent. tycker att jag kan säga saker som stämmer ang en butik. men min åsikt e ju min.
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 2 september 2007 08:53
patriksg skrev:
plantagen på tagenevägen ska ha en del fiskar va?? någon som vart där? ska dit snart och köpa lite växter till min nya lägenhet =)

Jag var där precis när de hade öppnat och då var utbudet lite magert - men det har säkert blivit bättre sedan dess.

Kul förövrigt att det kommer flera affärer till Göteborg - bra med konkurrens
Bilagor:
#28 - 2 september 2007 09:03
har vart på plantagen några ggr . dom har snygga akvarium och en del fisk. hyffsade priser tyckte jag oxå dom hadde.
#29 - 2 september 2007 09:15
Va härligt =) ska åka det nu! ni alla får ha en bra dag!!!
#30 - 2 september 2007 10:50
plantagen i tagene har en liten, men rätt fin å små trevlig akvarie avdelning. Det är inte så överdrivet mycket fisk, det är typ standard utbudet. Sen kommer jag även ihåg att dom hade rötter och andra tillbehör i alla möjliga storlekar.

Ciklidhuset är nog förövrigt en av dom tråkigaste och sämsta butikerna i göteborg. Gillar inte det stället alls. Dom som jobbar där har ingen säljar anda alls, man får nästan tjöta på dom för att man ska få svar på någon fråga och många av akvarierna känns rätt sunkiga. Jag åker hellre till Mölnlycke zoo (som har nästan 0 fiskar).
Detta är min åsikt, du kanske blir jätte bra bemött.
Men samtidigt har jag och en polare varit där 3 gånger, och vi är öppna glada och sociala.........

/Fredrik Rollén
#31 - 2 september 2007 13:25
fredd jag e just hemkommen från ciklidhuset. blev såld på saltvattens akvariumen. dom va riktigt snygga. får läsa mej till om saltvatten då jag aldrig skött sådana. fick inte mycke till svar av karl som va där tyvärr. men det var ett stort nöje att kolla på saltvattnet. köpte några kardinal fisk "slöj" vilka jag inte hadde.
#32 - 2 september 2007 15:55
det är det ända som är bra där, saltvattensdelen.
#33 - 2 september 2007 17:05
Dom hade mycket fina rötter och stenar på plantagen, men inte så stort tyvärr.. men det är iofs inte en "Djuraffär" en hel del fina växter blev det iaf :D (Land levande för omväxlings skull) ;)
#34 - 24 september 2007 09:17
Jag har varit på Discus Paradise och köpt lite diskus, Det är inte svårt att hitta, är i en källarlokal med nästan bara diskus. Han har jäkligt häftiga diskus och kan nog fixa det mesta även prismässigt. Ny leverans bara för några veckor sedan.
#35 - 24 september 2007 12:39
jag var där och letade häromdagen men hittade inte stället, för göra ett nytt försök någon dag.

Var det långt in på den vägen lokalen låg?
#36 - 25 oktober 2007 19:22
när vi ändå snackar om nya butiker i gbg, så undrar jag om någon av er besökt Hjällbo zoo och kan säga något om butiken? storlek,sortiment osv i fisk synpunkt.
Kollar man deras annonser säljer dom akvarium för halva priset, och det lockar ju lite att ta ett span där då.
#37 - 26 oktober 2007 05:07
jag har åkså varit på diskus paradise akvarium jag gillade inte den butiken als :(
#38 - 26 oktober 2007 09:09
okej okej, jag lyckades inte hitta stället när jag var där senast:s.

när vi ändå snackar om nya butiker i gbg, så undrar jag om någon av er besökt Hjällbo zoo och kan säga något om butiken? storlek,sortiment osv i fisk synpunkt.
Kollar man deras annonser säljer dom akvarium för halva priset, och det lockar ju lite att ta ett span där då.
Guest
#39 - 26 oktober 2007 18:52
Har inte vart inne på den affären som det först handlade om.

Jag gillar Zoomässan i Kungsbacka, de har fiskarter som ingen annan har...priset är väl lite dyrare men jag betalar hellre mer för fisken som har bra kondition än en mager firre som är billig.

Havanna zoo gillar jag också, har dock aldrig vart där men jag har beställt fisk därifrån men nån dag skall jag besöka den med.

herkules zoo gillade jag rätt mycket priserna var pinsamt bra och fiskarna jag köpte var enaståendes i bra kondition.

Trop akvariefisk import: Har ännu ej besökt den men det skall jag nån dag, deras utbud verkar också rätt bra.

Nols ciklidhobby ligger också på min lista att besöka, har hört mycket gott om den butiken, men lite väl mycket ciklider för min del men det är alltid kul att titta på.

Ciklidhuset: ja vad skall man säga jag hade för höga förväntningar på den butiken och jag tyckte karen såg lite väl sunkiga ut men ändå gillade jag utbudet.

Både god och mindre bra kritik av Mattias Ludvigsson.
Maffia666
#40 - 26 oktober 2007 20:14
Lutt skrev:
Har inte vart inne på den affären som det först handlade om.

Jag gillar Zoomässan i Kungsbacka, de har fiskarter som ingen annan har...priset är väl lite dyrare men jag betalar hellre mer för fisken som har bra kondition än en mager firre som är billig.

Havanna zoo gillar jag också, har dock aldrig vart där men jag har beställt fisk därifrån men nån dag skall jag besöka den med.

herkules zoo gillade jag rätt mycket priserna var pinsamt bra och fiskarna jag köpte var enaståendes i bra kondition.

Trop akvariefisk import: Har ännu ej besökt den men det skall jag nån dag, deras utbud verkar också rätt bra.

Nols ciklidhobby ligger också på min lista att besöka, har hört mycket gott om den butiken, men lite väl mycket ciklider för min del men det är alltid kul att titta på.

Ciklidhuset: ja vad skall man säga jag hade för höga förväntningar på den butiken och jag tyckte karen såg lite väl sunkiga ut men ändå gillade jag utbudet.

Både god och mindre bra kritik av Mattias Ludvigsson.
Äntligen!!
Någon som törs stå för sin kritik. Lutt jag diggar dig;).
#41 - 26 oktober 2007 22:36
hehe har sagt vad jag tycker om olika ställen i flera trådar, men denna tråden var mer inriktad på hur dom nyare butikerna i gbg området är, typ grizzly?, diskus paradise aquarium och hjällbo zoo:P
Maffia666
#42 - 30 oktober 2007 06:49
fredd skrev:
hehe har sagt vad jag tycker om olika ställen i flera trådar, men denna tråden var mer inriktad på hur dom nyare butikerna i gbg området är, typ grizzly?, diskus paradise aquarium och hjällbo zoo:P
[:o] sorry såg inte din underskrift i ett av inläggen[:o]. Självklart ska du ha lika mycket beröm:).
#43 - 2 november 2007 17:26
Var inne på Hjällbo Zoo idag..
där kunde jag fått köpa Marmorerade Skalare (discus) för endast XXX/2 kronor, eller om jag hellre ville ha en 25kg säck Råda för XXXX/4:- så fanns det oxå...
#44 - 4 november 2007 06:42
jag har också gjort misstaget att åka hela vägen ut till hjällbo zoo för att kolla om det fanns något intressant... i de 7 akvarierna simmade några tunna stackars svärdbärare, en bunt nykläckta (typ) ancistrus och en massa guldfisk med insjunkna bukar... utbudet av utrustning var om möjligt sämre än fiskutbudet... har man kamphund så verkar det dock vara en bra butik då det var diskussionsämnet i kassan... jag gick istället till hjällbo kebaben och köpte mig en kycklingrulle... DEN kan rekommenderas!

Att de skulle behandla sina djur dåligt på Zookompaniet tvekar jag på... jag var där i veckan och såg inte några plågade djur... visst fanns ett och annat sunkigt akvarium, men vilken affär har inte det? Riktigt bra butik tyckte jag... det jobbiga i akvarieavdelningen är surret från diverse rader av trasiga ytterfilter på golvet som står och surrar... det saknas också folk att fråga om saker eftersom de anställda mest verkar vara häst/hund/reptilfolk som hänger i kassan istället för att hålla koll i butiken...

/Petter Ströberg, som också jobbat i djuraffär, men det var längesen...

(diskussioner om bräckfisk i sötvattenskar kan ni väl ta i forumet för bräckvattensfisk, så ni kan bräcka varann :P )

Annons