[quote=Lucas_no1]Jag är lite avis på dom som har tålamod och ork att ha discus i ett växt akvarium.
Själv slet jag upp all inredning i mitt växt/discus kar idag.
http://img9.imagevenue.com/img.php?loc=loc24&image=ed1f4_Bild_225.jpg
Så nu ska jag sälja alla snygga rötter och annat tjaffs.
Det var grymt snyggt men ack så jobbigt eller kanske inte så jobbigt för man fuskade och det gjorde att discusen inte mådde bra och ser man hur jag hållit rent i detta kar mot mina utan inredning så går det inte att jämföra för man kan ej hålla rent på samma sätt här eftersom skiten inte syns på samma sätt i sanden mot i ett med glasbotten.
Det säger sig självt att man inte kan slita upp och slamsuga under rötter och bakom och under växter dagligen.
Har man glasbotten och ser smuts så säger samvetet på direkten sug upp skiten vilket man då också gör.
Detta gör att man kan byta mindre vatten åt gången eftersom man suger upp skiten på ca 10 liter vatten och den hinner inte fälla ut i vattnet.
Man kan absolut inte mata med oxhjärta i inrett akvarium eller annat kraftigt foder vilket jag saknat.
Så nu har jag beställt en BTN miniamazonas 160x60 och kommer sattsa enbart på discusen. :-)
Snygga välmående discus mot en btn är minst lika snyggt som ett inrett kar eller hmm kanske inte! *s*[/quote]
är det meningen att du ska ha btn amazonas i de karet som du visade?