Diskus

#1 - 13 januari 2008 15:45
Kommer 2 Diskus att trivas i ett sällskapsakvarium med Neon och Glödbandstetror,Scalare,Ancistrus och några Molly.
#2 - 13 januari 2008 18:29
Det beror på en mängd faktorer, hur stort karet är, temp, filtrering, hur många av de föregående fiskarna du har, storlek på diskusen mm mm.
#3 - 13 januari 2008 18:53
Jag är åxå intresserad av svar på den frågan. Och frågan var hur nämnda fiskar passar som sällskap till discus. Jag har hört att discus är lånsamma när det är mat så andra fiskar hinner före och discus blir utan mat. Kan det stämma?
#4 - 13 januari 2008 19:20
Att de passar till ovan nämda fiskar är en sak som jag drar på svaret till, då flera faktorer är ganska viktiga för att diskusen ska må bra.
Diskusen kan vara ganska mesiga av sig då det är matdags beroende på vad de har för sällskap i karet, kondition, hur stora de är och även hur de har växt upp.
#5 - 13 januari 2008 19:29
Tetrorna och ansistrus har jag haft ihop med Discus.
Jag känner en odlare som blandar discus och skalare för att få discusen att äta snabbare.
#6 - 14 januari 2008 17:35
Jag har discus och scalare, och det fungerar perfekt.
#7 - 17 januari 2008 19:48
discus, scalare, neontetror är nog inget problem har haft den mixen själv utan problem.. akta så scalarerna är mycket större än discusarna, fick ge bort min ena scalar eftersom den blev störren än discusarna och jagade bort dem.

Annons