vilka fiskar kan man ha med diskus:confused:
tänkte fjärilsciklider kakadu ciklider och några neontetror?
QWERTYpro skrev:vilka fiskar kan man ha med diskus:confused:
tänkte fjärilsciklider kakadu ciklider och några neontetror?
rsoderberg skrev:[SIZE=3][FONT=Times New Roman] eftersom discus är värmeälskare och neontetror gillar svalt vatten.[/FONT][/SIZE]
Alexander72 skrev:Jag tror snarare att det är discusägarna som är värmeälskare!
Hög temp och discus är en internet fluga!
Mvh :-)
rsoderberg skrev:Säger du det, varför har då dom flesta dem i 28-30 grader?
Alexander72 skrev:Ja lite nya studier och mätningar visar sig att det inte stämmer med hur fisken lever i amazonas.
Mätningarna visar att "innan" regnperioden då det bör vara som varmast var det bara 26 grader i vattnet.
Jag förstår inte varför dom skulle bli sjukare vid lägre temp?
Kan du förklara varför de skulle bli det c.ciklid eller har du bara läst på nätet?
Det är klart tar du en odlad fisk som gått i 30 grader och placerar dessa i 26grader kommer de inte se glada ut.
Men den som inte tror mig kan ju testa att sänka 0,5 grader varannan vecka för att sedan landa på 26-27grader.
Skadliga bakterier växer inte lika fort i låga temperatuerer samt vattnet är betydligt bättre syresatt vid 26 än 30.
Att fiskarna äter mindre vid lägre temp är ju pågrund av att ämnesomsättningen går ner men det är ju bara normalt och inget skadligt!
Men vill ni koka era kära fiskar så stoppar jag inte er! :-)
Alexander72 skrev:Ja lite nya studier och mätningar visar sig att det inte stämmer med hur fisken lever i amazonas.
Mätningarna visar att "innan" regnperioden då det bör vara som varmast var det bara 26 grader i vattnet.
ansjo skrev:skulle jag vilja se. och även jag klarar att gå naken i 10 grader en stund utan att protestera.