Diskus

#1 - 9 augusti 2006 19:56
Hej! jag o en polare har slått vad om diskus..
Jag tror att man kan ha en diskus tillsammans i ett kar
och min kompis säjer att man måste ha minst två för att dom ska kunna överleva.. Men går det inte o ha scalarer som ett annat alternativ för en till diskus??
#2 - 9 augusti 2006 20:35
Visst en diskus kan säkert vara ensam men inte i långa loppet för då kommer den säkert att dö av tristess och ensamhet.
Möjligtvis kan du ha en vuxen ensam diskus med några skalarer men den kommer säkert oxå att må sämre och sämre och så småningom kanske dö.
#3 - 9 augusti 2006 21:32
Kan är väl en sak och bör utifrån fiskens bästa en helt annan sak. precis som drd säger så tror jag den tynar bort... Jag har tre ungdiscus i ett karantänskar och det är på tok för lite. så såfort de är medicinerade och fräscha ska de tillbaka till de andra. De trivs bäst i flock såvida det inte är ett par....
#4 - 11 augusti 2006 08:06
är jag lika elak mot min ensamma scalare? Den hade en kompis innan som dog ca 1 vecka innan jag köpte akvariet? Ska nog skaffa en scalare till den men det är inte så lätt att få ta på en vuxen. Akvarieaffärerna har bara små.
#5 - 11 augusti 2006 08:10
[quote=solbacka]är jag lika elak mot min ensamma scalare? Den hade en kompis innan som dog ca 1 vecka innan jag köpte akvariet? Ska nog skaffa en scalare till den men det är inte så lätt att få ta på en vuxen. Akvarieaffärerna har bara små.[/quote]De växer ju rätt så fort!!!
#6 - 11 augusti 2006 08:12
Jag har fått till svar på forum att man måste köpa ett stimm när man köper små scalare och diskus för att de ska bli bra som vuxna (de är stimmfiskar som små) Hur fort växer en scalare/discus till fullvuxen storlek?

Annons