[QUOTE=ovj78]Jag kröp till korset och köpte röda mygg som jag matar med varannan till var tredje dag och det verkar helt klart vara favoritmaten. Jag gjorde dock en del för att gå igång dem, jag höjde tempen till 29-31 grader, tog bort alla gömställen samt alla andra fiskar förutom några endlers, neontetra och ancistrus. Dessutom har jag köpt 3 diskus till, 2 från samma butik och en lite mindre från en vanlig zoobutik. Jag är ju väldigt färsk på området men det känns som att de trivs bättre om de är några stycken och slipper andra större stressiga fiskar då de har lite svårt att hävda sig vid matning, åtminstone när de är nyinkoppade. Att ta bort den mesta inredningen tyckte jag gjorde dem mindre blyga då de inte har så mycket att gömma sig bakom. Den mindre diskusen käkar med glädje det mesta men i övrigt så är det de två största som håller sig framme mest och mobbar ut resten, den lilla blir självklart undanskuffad av de andra men verkar inte bry sig så mycket utan kommer snabbt igen och äter mycket bra. Det jag matar med nu är röda och svarta mygg, frusen artemia, röda pellets, diskusmix samt grindalsmask. Svarta mygg, diskusmix och frusen artemia verkar inte lika populärt som röda mygg och grindalsmask som de gärna äter. Men jag tror att man ska ge dem några dagar och inte bli för orolig, och sen testa sig fram tills man märker att aptiten ökar.[/QUOTE]
Härligt att de har börjat käka....
skäm inte bort dem bara med för mycket röda mygg..
säger jag ja....hmm.Själv har jag oxå triggat upp mina söta nya 7 små vänner med röda mygg,hmmm,samt oxhjärta.
lennart