Kan inreda hur man vill.Mycke växter,lite växter lr ingenting alls.Nåt som jag har märkt är att dom trivs bättre i svartvatten.Så lite torv hade ju inte vart fel o ha i.
Det är lite som du själv vill. I naturen har de inte mycket växter men det kan bli lite tråkigt i ett akvarium. Mycket rötter och gärna torv som Edlund skriver.
Tja Åhsa !!
Jag har i 4 dl aqua vital svart torv i en nylonstrumpa som "hänger" i en hörna vid utsugen till filterna som jag byter ut med 2 månaders mellanrum.
Tycker det sänker ph´t lagom sakta och säkert.
Mina fiskar lekte inte innan jag tryckte i torven men efteråt så leker dom som värsta nymfomanerna =)
ursäkta att jag lånar tråden lite..
dehär med torv, ja har gamska precis 7ph och min akvariehandlade sa att det skulle ska fiskarna mer att ge sig på att sänka ph en att dom fick gå i för högt ph... hur är de igentligen?? vad är bäst för fiskarna?
Det är bättre att ha ett stabilt ph som är lite högre än att ha ett som går upp och ner, men det bästa ät ju såklart att ha ett ganska lågt stabilt ph, till discus iaf.
det är ett gäng (6st) red ribbon.
ja kanske skulle skrivit att det var dikus de va frågan om men ja trodde de va underförstått *stavning* att de va diskus vi pratade om eftersom det var en diskus tråd sry...