Ja du, 230L är lite väl litet.
Nu så kan du få rätt lika svar beroende på vem som svarar. Jag har dragit upp fisk i 160 liters till ca 10-13 cm (6st) och det var inte riktigt så smidigt som jag trot.
Problemen som uppstod var nitrat och mobbing, och ändå hade jag ett överdimensionerat ytterfilter som var inkört.
Jag skulle nog rekomendera att du skulle dubla upp när de gäller volymen på akvariet, lättare säkrare och framförallt billigare.
Några punkter som jag tycker är viktiga..
Ordentligt med vatten per fisk ca 50 liter.
Kör endast diskus, möjligen malar dessa kan dock ge sig på diskusen på natten....
Hög temp, 28vuxen fisk 30 ungfisk.
Rejält filter skadar inte att överdimensionera, dock så skall akvariet ha ett lungt flöde diskusen skall inte behöva kämpa.
Börja gärna med röda varianter dom verkar mer förlåtande, lite större fisk brukar vara lättare.
Mångsidig mat undvik röda mygg och större mängder oxhjärta, varför kan du leta på forumet.
Jämna (täta)vattenbyten beroende på hur mycket fisken matas och hur nitratvärdena ser ut.
Köp alldrig dina första fiskar utan hjälp av nån som kan diskus jag lägger stor tyngd på denna punkt efter att ha sett vad som finns i handeln..
Sen så har jag nog glömt mycket men du bör tänka efter noga innan du ger dig in på de hela.
Och de viktigaste är nog tid ödmjukhet och mer tid....
Lycka till NixoN