Discuslek under vattenbyte

#1 - 9 augusti 2007 20:17
Halloj gott folk! Det har varit en del Tanganyika för min del på senaste tiden, men tänkte dra in ett par bilder på en Discuslek som tilldrog sig mitt under ett vattenbyte ikväll. Discusarna tycker väl inte att det är världens roligaste grej när jag byter vatten, städar upp skit och rensar runt med slangen - men de två röda stod envist kvar vid sin rot och jag var tvungen att kolla lite närmare -- och visst, där höll de på att lägga en kaviarkaka. Jaja, de är inte kloka, de där två. Vattenbytet är klart nu och de står och fläktar å trivs!:)
#2 - 9 augusti 2007 20:38
[COLOR=blue]Det är så kul att se att du lyckas med båda dina akvarium!!![/COLOR]

[CENTER][SIZE=7][COLOR=#0000ff]GRATTIS!!![/COLOR][/SIZE]
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D
:D:D[/CENTER]
#3 - 9 augusti 2007 20:45
Aaaw, Thanx Man!:)
#4 - 9 augusti 2007 20:49
Jag trodde nästan att ditt T-kar hade spruckit och du legat på knä i en vecka och torkat vatten:p.
Men som sagt, på västfronten inget nytt;) bara det gamla vanliga.
#5 - 9 augusti 2007 20:58
ansjo skrev:
Jag trodde nästan att ditt T-kar hade spruckit och du legat på knä i en vecka och torkat vatten:p.

Men som sagt, på västfronten inget nytt;) bara det gamla vanliga.

Åååhh, du skulle må då va?:D
Japp, det är roligt nästan jämt, eller som dom säger over there - It's fun almost even!:D
#6 - 9 augusti 2007 22:18
lekte dem nu igen? dom hade ju rom när vi var på besök hos dig:P
#7 - 9 augusti 2007 22:55
Det är just det som är det vansinniga! Någon dag efter ni hade varit här var äggen borta - skulle gissa på den där enorma Ancistrushanen (för dom äter inte äggen, de är vädigt starkt ägg- och yngelvårdande) - och så nu igen ikväll...Crazy:p.

Edit; När jag gör om Discuskaret nu snart skall Ancistrusarna bort, av denna anledningen (dom har redan fått ett gott hem).
#8 - 9 augusti 2007 23:27
jo du hade en del malar;). Hur tror du karet kommer bli i fiskbesättning sen efter ombyggnaden? Har du hunnit planera så långt ännu?;)
#9 - 10 augusti 2007 05:11
Hur går det med lekkuberna?
#10 - 10 augusti 2007 07:33
fredd o rsoderberg!
Besättningen i karet blir 4 Discusar, de två paren som går där nu, minus en av de röda honorna (det är alltså fem stycken discus i nuläget), den som är minst av dom (inte den som leker nu).
De är så etablerade i detta karet att de får gå kvar med två Golden nuggets, ett gäng Corydoras, Rosen- och Kardinaltetror.
När jag fått ordning på karet så får det funka som ett sällskapskar. Sedan skall jag skaffa kuber och helt andra Discusar till dessa!:)
#11 - 10 augusti 2007 10:16
som matte159 sa lite längre upp i tråden, grattis till din 2 kar och deras invånare som trivs som fisken i vattnet. kul att se dina discusar köra järnet som vanligt xD, kunde inte låta bli :p. men grattis!
#13 - 10 augusti 2007 20:58
Fullkomligt underbara bilder Strixxx!
Jag är ju lite av en "natural guy" och känner att de Discusar jag har nu skall få gå kvar i den miljö de är "vana" vid. Men skall göra ett litet test med lek-kar och helt andra Discusar.
Mina nuvarande Discusar får sina yngelsvärmar snabbt decimerade av tetrorna...
#14 - 10 augusti 2007 21:00
Jag tackar, ja egentligen håller jag med dig.
Men jag ville verkligen försöka få yngel, så därför blev det lekkar.
Jag har 3 par i ett 600L som leker konstant, men där blir inget.
Så därför fick det bli såhär... :D
Men vilken upplevelse, helt suveränt att få vara med om.
#15 - 10 augusti 2007 21:07
Jamen, då vet du precis hur det är!
Jag vill också riktigt få närstudera dom när de har sin yngelvård, och då får det bli ett eller ett par lek-kar så de får vara ifred!

Annons