Hej Jens!
Jag har haft akvariumintresset ganska länge, sisådär 35 år, jag började när jag var styvt 10. Under åren som gått har jag fött upp en hel del fisk som Scalar, Palett-, Blå och Zebraciklid, men mitt stora intresse har varit Tanganyikaciklider. För två och ett halvt år sedan blev jag sugen på att köra igång ett diskuskar efter att ha varit akvariefri under några år, och började att läsa på det här forumet - just för att skaffa nya idéer och få information om Discus - Alla här skall ha tack för all nyttig hjälp och information. Det är först de senaste veckorna som jag har sajnat upp här och börjat posta själv - och det är jäkligt kul!
Nåväl, nu till din fråga. Jag var inte beredd på att dom skulle leka så jädra villigt och har inte riktigt hunnit fundera på om man skulle dra upp lite Discus. Men jag måste säga att jag blir mer och mer sugen alltefter tiden går.
Discusarna får ju upp sina kullar riktigt bra, så att ett försök med några yngelkar kanske inte skulle vara så dumt faktiskt.
Men skall jag dra igång den grejen vill jag göra det ordentligt, så att det blir ordning på fiskarna och att de kan få hamna hos er andra! Det hade ju varit toppen!
Jag kanske gör ett försök!
/Max
Bilder:
http://www.flickr.com/photos/42925020@N00/